Sv: Inreda altan, uterum... hjälp?
Ohhh my god va snyggt det där var! Dom där MEGAblomkrukorna på ute-delen var ju bara så häftiga!
Jag vill få altanen mysig och ombonad, men jag tycker det är så svårt få till det, funderar om jag ska måla om de gamla sittgrupperna jag har och försöka mig på att sy om tyget på sittdynorna (fuuula) bara det att jag knappt kan trä sysmaskinen
Sist jag sydde då var jag höggravid och höll på att kasta ut maskin genom balkongen av ilska
De enda i möbelväg som är snyggt är alltså nya matgruppen med svarta dynor. Resten är inte så passande... men lite målarfärg kanske kan lösa det problemet? Hmmm... Jag funderar om man skulle skaffa andra jalusier/hissgardiner.... såna där vertikala persienner (vad heter dom?) eller ska man kanske sätta någon form av skena och massa gardiner (fast hur sjutton skyddar man det från att inte solblekas så mkt?)
Jag hade behövt ett inredningsproffs verkligen *fniss*
Vi är mkt ute på altanen på sommaren äter alla måltider där om vädret tillåter, spelar kort om kvällarna, ser tv, läser, myser, vilar siesta... ja så det är ju ett rum vi verkligen vill ha fint...
EmelieR: Det får väl kosta vad det vill om det känns rätt så känns det rätt.... fast massa tyger som solbleks och måste bytas varje år kanske inte känns så ekonomiskt. Hmmm.... Vad ska man ha för typ av mattor, "bambu"-liknande? Tror jysk och ikea ha billiga sånna, funkar dom tro?
Usch kom på att snart måste jag putsa alla fönster
Det är nog enda nackdelen med uterum... som f.ö var orsaken till att vi ens tittade på detta hus (mitt enda riktiga krav vid husköpet hehe)