Sv: Inred Mitt Sovrum
Ok. Vill du ha ljust och silvrigt - skaffa spotskena att ha i taket! Lätt att rikta mot väggarna så att ljuset reflekteras vidare i rummet. Typ en sån här:
Gör du dig av med sängramen så kommer rummet att bli lite större. Tar du dessutom höga ben, typ 20cm, så känns det lite lyxigare, speciellt med en snygg stram golvlång kappa till, så här:
Men snygga kappor är överlag dyra. Köper du för billigt så är det väldigt mjukt tyg och då kommer det att falla osnyggt och se ocharmigt ut.
Tänk också på att de bilderna du visar är på rum som är väldigt höga i tak. Du bor mer pittoreskt, ett vindsrum med snedtak, så du kan inte fixa exakt samma känsla. Det är mycket "rymd" i bilderna som är fysiskt omöjliga att få i ett så litet rum.
Men för att få det så likt som möjligt bör du:
1. måla väggarna vita,
2. måla alla lister vita,
3. byta ut gardinstång och allt annat svart mot silver/vitt,
4. byta ut garderobshandtagen mot silver/vitt,
5. byta ut sekretären mot en vitmålad (men du målar inte om den du har, hör du det - den är jättefin som den är!),
6. ta bort alla tavlor med svarta ramar och bara sätta in ett fåtal med vit/silver-ram och ett färgglatt innehåll,
7. måla/tapetsera dörren eller kanske täcka den med ett spetstyg (inte så roligt att måla dörrar tycker jag).
Chansen att du kan byta dörren mot en sån här variant är väl rätt liten misstänker jag:
Det vore annars det allra snyggaste.