inneaktiviteter i regnet

S

soma

Åh det regnar igen. Wilton har i och för sig ingenting emot att vara ute i regnet, men man vill ju inte direkt vara ute längre stunder. Han sover större delen av regniga dagar, men ibland måste han göra av med lite energi (och hittar då gärna på bus). Någon här på buke som har förslag på rolig inneaktivitet för valp som är bra för hjärnan men inte direkt träning. Vi varvar lite (inte allt samma dag såklart) leta godis i toarulle/petflaska, småspår i vardagsrummet, leker med hans leksaker, men där tog fantasin slut. Förresten en fryst köttbulle eller en isbit jobbar han med ett tag. Alla förslag välkomna men gärna många där man hjälper valpen att aktivera sig själv - alltid kul att komma med något nytt!

Sv: inneaktiviteter i regnet

Förstår dig som inte vill gå ut i detta hällregn. Jag "tränade" sök med honom. Fick nosa på en köttbulle t.ex, sen gick jag och gömde den på allt klurigare ställen och kommenderade sök. Han gav sig inte förrän han hittat den. I början åt han upp den, men efter ett tag släppte han den vid mina fötter, då fick han äta upp den. Gissa vem som tröttnade först, jag eller hunden???????????? Även ute höll jag på med detta, en näsduk, en vante eller nåt: Sööööök och vips var han på väg. Han var suverän på detta och matte var omåttligt stolt måste jag tillägga.

Hihi vi har gömt lite godis, men det har inte tal om att lämna tillbaka... får köra vidare med det. Han har inte riktigt fattat sök än så han brukar mest titta på mig och lägga huvudet på sned när jag har gömt godiset på ett ställe som han inte kan hitta på 2 sek. Men vi tränar vidare!

Sök ute har vi inte gjort än, har inte tyckt det var någon idé när han inte snappat kommandot än... Men det kanske är lättare ute. Kan börja på tomten (den är väldigt liten)

Tack för tipsen!

Jag har en JÄTTE BRA sysselsättning som passar både hund och katt.
Matte har bråttom till jobbet och glömde låset på kylskåpet. Där hade mina :devil: raringar haft storkalas. Fast de glömde att städa upp efter sig, fick matte göra när hon kom hem.

Min tjej får söka godis ute. Men hon äter upp det. Men hon hittar varje gång jag lägger ut.
Hur skall man få dom att lämna tillbaka det.
Hur skall man få dom att söka vante eller dyligt.
Bara godis i pannan på henne.

Men åh vad roligt och samskigt! De måste varit supernöjda när de hittade skatten :devil: Men jag tror inte Wilton ska få testa... har i och för sig inte handlat på ett tag så det finns mest öl, ketchupflaskor och dyl i kylen... inga köttbullar, hotdogs eller blodpudding som han gillar :D

Jag tänkte genast att jag får stoppa godis i vanten... :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Disa (Dsg, 5 månader) är min sjätte hund, så jag borde ju vara van vid det här laget. Men hon har en energi som är rent grym! Så hur...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: dobbis
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 891
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Min valp har nu hunnit bli 15 veckor och har ända tills för ca 3-4 dagar sedan alltid kunnat vara lös. Jag har inte behövt vara orolig...
Svar
17
· Visningar
5 179
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka