Innan massagen

B

Blue_moon

Äntligen har jag beställt massage till min häst; om ett par veckor ska även h*n få massage. Om h*n tycker det är lika skönt att få som jag själv gör kommer h*n att njuta fullständigt :D

Någonting slog mig nyss.. Massören sa att min häst inte ska äta någonting någon timma före massagen, varför får de inte göra det? Är det bara kraftfoder eller gäller det även hö?

Vi väntar ivrigt på svar! ;)

Sv: Innan massagen

dom får inte äta kraft innan för dom kan få kolik då..sa min massör iallafall.
de går åt så mycke blod för o smälta kraften och masserar man då så kan dom inte smälta kraften och kan då få kolik.
va de h*n har sagt till mej iallafall.
men hö går bra o äta innan.

Din häst kommer att få en helskön upplevelse!
Har aldrig hört att hästen inte får äta:confused:
Kan bara berätta att min häst bara älskar sin massör. När han kommer med bilen så blir han alldeles till sig. Visst kostar det litegranna, men det är ju värt när man märker resultatet.
Jag fick nästan en ny häst efter ett par behandlingar. Helt plötsligt började saker att fungera. Sånt som jag trott inte var möjligt, då min häst är ett varmblod.

Kraftfoder just innan massagen ska man helst undvika. Grovfoder går dock bra. Nått annat du ska tänka (särskilt såhär års) på är att hästen måste vara torr o för att det ska vara trevligare både för häst o massör så ska hästen oxå vara ren.

Hoppas att allt går bra.
Jag tror att både du o din häst kommer att bli nöjda.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 758
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
2 150
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama