Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte det är något en veterinär kan avgöra, det kan bara du som känner hästen. Jag tror absolut inte din häst tar skada av att börjas med såpass tidigt, fast jag skulle ju inte låta den dra innan 2 års ålder, men tömköra och gå med linor etc. är ju bara bra om man börjar med tidigt. Ska du kastrera honom? Jag tror nämligen att en vallack inte är några problem att köra in vid 2 års ålder, det är nog som sagt bara bra, speciellt om man ska rida in dom sen. Men en hingst är annorlunda, dom mognar så mycket senare (inte alla men många) och då menar jag i huvudet, inte i kroppen. Jag tror absolut inte att det skadar din häst på något vis, men det kan vara för mycket för honom att handskas med när alla hormoner sätter igång, det var därför vi fick vänta, han klarade helt enkelt inte av att bli körd då för han hade så mycket annat i huvudet och det resulterade i att han till slut blev farlig att hantera.