G
gookie
Ska börja köra in mitt treåriga sto.Vill ha lite bra tips om hur jag går tillväga efter tömkörningen funkar som den ska?Hur gör jag innan jag går vidare för att spänna fast henne för vagn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gookie skrev:Ska börja köra in mitt treåriga sto.Vill ha lite bra tips om hur jag går tillväga efter tömkörningen funkar som den ska?Hur gör jag innan jag går vidare för att spänna fast henne för vagn?
Tack för alla era goda råd har planerat att vi ska vara ett par stycken.Känns lite lugnare att han e b-ponny och inte stor häst,hon har ju inte riktigt samma styrka.Men hur får jag tag på lösa skaklar???Vet inte om det framgick men vi har inte börjat tömköra än,men hon kommer få den tid hon behöver.Vi brukar än så länge bara vara ute i trafiken och gå och hon är en ängel Men det är ju alltid bra att vara ute i tid ifall det är lite saker man behöver införskaffa.En än gång tack för alla bra rådTrygg skrev:Jag tycker det är kanon att du har kommit så långt med tömkörnningen och att den har gått bra..
MEN, nu kommer ett riktigt besserwisser-svar..
Jag tycker INTE du ska sätta henne för vagn själv i o m att du känner dig osäker!
Går det fel så är det så jobbigt att reparera!
Däremot kan du ju fortsätta med det som dom andra har föreslagit här..att vänja henne med antingen linor, slanor och att få dra släpa osv..
Kasta gärna upp grus med fötterna så att hon vänjer sig vid att det kan stänka och skvätta innan vagnen är på plats.
Sedan när hon väl ska i vagn så hade jag tagit hjälp av någon som var van.
Det är mitt råd!
Du vet kanske inte det men det är Ridsportförbundet som har givit ut dem, det är AE som har skrivit dem. Det är förbundet som håvar in pengarna faktist...Trygg skrev:Men du måste vara sponsrad av Anders E´s förlag....
gookie skrev:Tack för alla era goda råd har planerat att vi ska vara ett par stycken.Känns lite lugnare att han e b-ponny och inte stor häst,hon har ju inte riktigt samma styrka.Men hur får jag tag på lösa skaklar???Vet inte om det framgick men vi har inte börjat tömköra än,men hon kommer få den tid hon behöver.Vi brukar än så länge bara vara ute i trafiken och gå och hon är en ängel Men det är ju alltid bra att vara ute i tid ifall det är lite saker man behöver införskaffa.En än gång tack för alla bra råd
Carolus skrev:Du vet kanske inte det men det är Ridsportförbundet som har givit ut dem, det är AE som har skrivit dem. Det är förbundet som håvar in pengarna faktist...
Carolus skrev:Japp häftena är förbundet som givit ut... Om han säljer häften så måste han KÖPA dem från förbundet... Tror tom för samma summa som de säljs för...