Inkörning

modzan

Trådstartare
Är det för sent att köra in en 21 årig connemara? Om inte. Hur ska jag gå till väga? Tacksam för alla tips.

Åldern ska väl inte vara något problem, för lättare körning i alla fall.

Tänk på att hästen kan ha varit med om obehagliga saker tidigare i livet, så ta det lugnt.
Kan oxå vara så att den redan är inkörd, det var ju vanligare att man körde in alla hästar för 20 år sedan.

LYCKA TILL!! :)

Mitt halvblod var 19 när jag körde in honom. Fördelen med att köra in en äldre häst är att det är styrtam, van att gå ifrån stallet, är van vid olika miljöer. Nackdelen (i mitt fall) var att min gubbe hade svårt att lära sig rätt dragteknik. Dessutom kan ju en gammal häst ha dåliga erfarenheter med sig "i bagaget".

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
457
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama