Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Åldern ska väl inte vara något problem, för lättare körning i alla fall.
Tänk på att hästen kan ha varit med om obehagliga saker tidigare i livet, så ta det lugnt.
Kan oxå vara så att den redan är inkörd, det var ju vanligare att man körde in alla hästar för 20 år sedan.
Mitt halvblod var 19 när jag körde in honom. Fördelen med att köra in en äldre häst är att det är styrtam, van att gå ifrån stallet, är van vid olika miljöer. Nackdelen (i mitt fall) var att min gubbe hade svårt att lära sig rätt dragteknik. Dessutom kan ju en gammal häst ha dåliga erfarenheter med sig "i bagaget".
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.