Inkörning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare minihopp
  • Startdatum Startdatum
jag skulle vilja höra vad ni har för sele när ni kör in kallbloden. bröst eller loksele? :confused:
har en ettåring som jag börjat tömköra lite grann. tänkte börja inkörningen till sommarn och undrar om man kan köra in med loksele? :confused:
vilken slags vagn har ni? :confused:
jag är helt nybörjare när det gäller inkörning av travare. jag menar, jag har kört in förut, men det var brukshästar och de var ca 2 år och lite större så loksele var helt OK. :D

De Nordisar jag varit med och kört in (ca 10-15 st.) har vi använt vanlig travsele på och inte behandlat på något annat sätt än de "vanliga" travisarna..

Jag har heller inget annat än vanlig utrustning på ett kallblod. Vanlig travsele och speedcar. Det finns inga större skillnader på dagens kallblod mot varmbloden, träningssättet är det samma, rörelsemönstret blir även det allt mer likt varmblodens.

Visst kan du väl köra in med loksele om du vill det. Du får leta reda på en som är tillräckligt liten bara. Akta dig för att sätta på för tung vagn bara, det kan lätt bli lite för tråkigt och jobbigt då när man är liten bebis och ska börja arbeta.

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 406
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 283
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 341
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar