Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att shettisar växer rätt långsamt, men kan man börja köra in en 2-årig shettis? Eller är det för tidigt?
/Lizzie
Det går utmärkt att börja köra in en 2-åring shettis. Jag har en jag skall börja med efter hans sommarlov....Han är på hingstbete just nu.
Du kan gott jobba med din shettis några dagar i veckan. Tänk bara på att unghästar har svårt att koncentrera sig långe, så flera kortare pass är lämpligt. Jag håller på 20-30 min när jag tränar mina. Och sedan får man ju tänka på att dom växer och behöver viloperioder osv..
jag körde in mina som 3åring när jag sysslade med shetland. De växer länge och dom såg inte alls klara ut som 3åringar! Tömkörning och lättare arbete kan du göra men jag tycker att du gott och väl kan vänta med regelbunden körning tills de fyllt 3.
Vi håller på med inkörning av två shettis hingstar hemma,2 år gamla.Tömkör och har även spänt för vagn en gång.Däremot undviker vi att sitta i vagnen än.Och vi håller på max 15-20 minuter per gång (kanske 2-3 dagar i veckan) Det fixar dom fint! men inget hårt arbete och för mycket tyngd i vagnen!