Inkörning av Shettis!

Royal_724

Trådstartare
Ska köpa mig en liten shettis!
Och när jag letade runt lite läste jag en annons om en som har kört in sina 1 åriga shettis! Är inte det lite väl tidigt?

Sv: Inkörning av Shettis!

Nej det tycker jag inte. OM man gör det på rätt sätt. Man kan ju sätta för skaklar och ev. en liten kälke. Om man sätter för en lätt rockard så kan man ju gå bredvid och inte sitta i vagnen tex. Det stora problemet mste väl vara att hitta utrustning till den lille kan jag tro.

Okej... Jag har bara hört att man ska vänta längre med att köra och rida in shettisar! Därför jag blev väldigt förvånad när jag läste det!

Jag tycker det är för tidigt!! man ska vänta tills dem är 2. Shettisar växer dessutom så himla länge. Men det är klart man kan börja vänja dem vid huvudlag och sele.

Jag har då inte tänkt börja fören hon är vid två! Och då bara med tömkörning! Tycker det är för tidigt att redan göra det vid 1 års ålder! Började vänja mitt halvblod vid två års ålder med träns och efter ett tag tömkörning.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: yamyam
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix