Zkold
Trådstartare
Min häst har en konstig förhårdnad på öronsnibben. Den har suttit där sedan jag fick henne (ett år). Anledningen till att jag inte har kollat upp det är för att den är väldigt flat längst öronsnibben och uppeifrån hästryggen så ser det ut som en prick bara (skuggbild) då hon är tigrerad så det är som först nu jag faktiskt reflekterat över det.
Kan detta vara en ink? Ska ta en bild på det i morgon så får ni se. Har googlat lite på inkar då jag sett det på hästar tidigare.
Gör man något åt dem och är det farligt? Vad jag förstått så är det inte farligt, kan vara obehagligt för hästen ifall den sitter på fel ställe (t.ex. vid sadelgjordsläget, vid olika veck på kroppen osv.)
Är det någon som har en erfarenhet av det? Bör jag kolla upp det?
Kan detta vara en ink? Ska ta en bild på det i morgon så får ni se. Har googlat lite på inkar då jag sett det på hästar tidigare.
Gör man något åt dem och är det farligt? Vad jag förstått så är det inte farligt, kan vara obehagligt för hästen ifall den sitter på fel ställe (t.ex. vid sadelgjordsläget, vid olika veck på kroppen osv.)
Är det någon som har en erfarenhet av det? Bör jag kolla upp det?