Inget vaccinationsintyg!

Bonita4

Trådstartare
Min foderponny ska bli min men för att det ska kunna ske ett ägarbyte måste vi skicka in passet till ridsportsförbundet.

Jag skulle gärna vilja tävla en tävling på lördag, men nu har jag ju då inget vaccinationsintyg. Finns det något sätt man kan ordna detta på? Typ något intyg från veterinären att han vaccinerat? Finns det registrerat i någon databas?

Sv: Inget vaccinationsintyg!

Nej, vaccinationsintyget får man hålla reda på själv. Fast för att göra ett ägarbyte hos Ridsportförbundet behöver man inte skicka in passet... Hos förbundet ändrar man ju ev ponnylicens, men då behöver man inte skicka in passet.

Nej, det låter fel men jag kan tänka mig att registrerande rasförbund tar in passet för att föra in ägarbytet i det?!

Gjorde en liknande miss när jag skulle byta in mitt registreringsbevis till ett pass. Skickade in det och insåg inte att alla vaccinationer var inskrivna där.
Snälla ASVH såg det, rev ut sidan och stoppade det bak i mitt nya pass :love:

Nåja, ring till klubben där du vill tävla och förklara situationen, har du tur är dom snälla och ser mellan fingrarna.
Jag har snällt förklarat mig, bett om ursäkt och erbjudit mig faxa/maila vacc intyget när jag råkade glömma det hemma :crazy: jag fick starta ändå, gulliga människor!

Nu har jag ju ingen ponny - men mitt halvblod reggades över med överlåtelsehandling som finns löst i passet. Denna överlåtelsehandling skrevs på av säljaren och av mig (har för mig att jag också skrev på). Skickades in till ASHV. På Ridsportförbundet reggade jag ägarändring på hästlicensen, på nätet - och fick betala in pengar för överföringen.

Aldrig en dag utan pass på min häst :D

En sån överlåtelsehandling finns inte i mitt pass minsann?! (Halvblod reggad hos ASVH.)
Men då får du ju inte nya ägaren inskrivet i passet?

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Lady_S
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 225
Senast: Nevermind
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar