Inget registrerat namn?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tigerlilja
  • Startdatum Startdatum
T

Tigerlilja

Mitt hbl sto har gröna reg. papper men där hennes namn ska stå är det blankt.
Var får jag reda på hennes reg. namn? Kan en häst reggas utan namn eller har det bara missats att skrivas i...
*förvirrad*

Alltså, nu kanske jag är helt ute och reser i det blå, men jag tror nästan att man kan registrera en häst utan namn. Fast det är absolut ingenting jag är säker på. Enda anledningen som jag kan se till detta är att den nya ägaren (eftersom det nog oftast gäller saluhäsatar) kanske själv vill döpa sin häst. :crazy: Ingen aning om jag har rätt men det kan vara kul att få svar på... :)

Din häst är registrerad utan namn.
Råkade ut för samma på mitt hbl,tänkte inte så mkt på det förräns jag skulle lösa hästlicensen,och jisses vad svårt det blev.Min Bruno fick då "prova en massa namn" för att se om nått passade,och framförallt nått som var finare.Men näe,min Bruno är en BRUNO :D

På hennes licens står ett namn, är hon reg. som det nu eller kan ett sådant namn "tas ur luften" när man löser licensen?
Om jag vill reg. ett namn, hur gör jag då?
Är det ASVH jag ska vända mej till?

:crazy: :confused:

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Man får en mapp, med papper skriven beskrivning med bilder på vad man ska göra... * registrera beställning av namnskyltar, med nål eller...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10