inget ljud

M

minna_mook

jag har inget ljud på min dator .. alltså - det finns högtalare men ingen .. typ .. ljudenhet eller vad det heter ... ( går man in på ljud i kontroll panelen så kan man inte ändra nått - allt är gråskuggat ) antar att man måste instalera nått program eller nått ...

så till frågan - vad heter programmaet och går det ladda ner ?

( fick ett virus på datan för ett tag sen - min bror "tömde" då hela datan och instalerade den igen ( ni hör ju vilket dataproffs jag är ) och då hittade han inte "ljud" skivan .. nu är han inte hemma men behöver mitt ljud .. )

hoppas ni fattar trotts sluddrigheten och fiint dataspråk ...
 
Sv: inget ljud

men hallå börjar bli lite tjatit att det bara är jag som skriver i min tråd
 
Sv: inget ljud

Gå in på Kör och skriv in C:\WINDOWS\system32\devmgmt.msc (Enhetshanteraren). Kolla om det är nåt med utropstecken på och vad det står för namn på det som inte funkar. Och sen är det bara att söka på internet efter drivrutiner.
 
Sv: inget ljud

mm det är "ljudstyrenhet för multimedia" ska jag bara söka på det då eller ?
 
Sv: inget ljud

Nja du kan ju söka på det men hjälper nog inte så mycket...
Lite svårt när man inte vet vad det heter...
Testa att gå in på Kontrollpanelen | Lägg till maskinvara. Då söker den igenom om nåt är i men inte installerat. Om du har windowsskivan i högsta hugg kan den söka igenom om den hittar nåt på den som matchar.
Annars föreslår jag att du försöker ta reda på vad det är för ljudkort (eller intern ljudenhet) i dokumentationen. Har du köpt datorn i butik borde det finnas med i nåt papper. Kan ju meddela att det inte är världens lättaste att hitta försvunna drivrutiner, speciellt om dem ligger integrerat.
 
Sv: inget ljud

okej för många svåra ord, får vänta på att bror kommer och löser
 
Sv: inget ljud

Om allt är gråskuggad så låter det som den har tappat drivrutinerna till ljudkortet.
Du får nog vänta på din bror så ha fixar det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att få psykbryt här nu på min dator. Det kommer inget ljud från den, har laddat hem drivrutinerna igen, kollat inställningarna...
Svar
4
· Visningar
2 175
Senast: Safira
·
IT & mobiler Fick ett virus i min dator som pajade en hel del, bytte sedan operativsystem ifrån windows 2000 till XP och jag har nu inget ljud har...
Svar
4
· Visningar
846
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp