Inget funkar....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 759
W

wannehavefun

Har ni varit med om att det en dag inte funkar... Hon är frisk och mår bra, alltså inget riktigt fel på henne men som att hon är skoltrött. Jag ä ändå bara allround ryttare o hon rids fem dagar e veckan, hopp, ute, dressyr, bus... Men sen en vecka tillbaka går hon knappt i form... Vad kan det komma sig, varför är vi i en ond cirkel?
Hon har nyligen haft gaskolik, men blev frisk fort då jag tog ut veterinär med en gång. kan det ha méd detta att göra??

Sv: Inget funkar....

Är inte så kunnig att jag kan säga om det har med gaskoliken eller inte.. Men om hästen känns "skoltrött", och inte är sjuk eller skadad, och om det inte blir bättre, så kanske du kan låta hästen vila ett tag? Efter vilan bara rida i skogen och ta det lugnt ett tag innan du börjar rida som vanligt...På så vis kanske du kan få glödjen i ridningen tillbaka... Har du kollat utrustningen så att den passar? T ex sadeln.

Senast ändrad av en moderator:

Är inte så kunnig att jag kan säga om det har med gaskoliken eller inte.. Men om hästen känns "skoltrött", och inte är sjuk eller skadad, och om det inte blir bättre, så kanske du kan låta hästen vila ett tag? Efter vilan bara rida i skogen och ta det lugnt ett tag innan du börjar rida som vanligt...På så vis kanske du kan få glödjen i ridningen tillbaka... Har du kollat utrustningen så att den passar? T ex sadeln.

Japp utrustning är kanon, o hennes trötthet varkar sitta i huvudet... Ja men hon har vilat jätte mycket, ridit typ 2 dagar i veckan. O då va hon oxå seg, därför körde jag bara roliga rundor i skogen, men får börja där igen! Kul för mig med att ha riktigt kul med henne!!

Nu vet jag har kollat allt, hon har blodmask...

Jättebra att du är uppmärksam på din häst och upptäckte masken! :bow: Kollade du med träckprov? Hade hon mycket mask?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 809
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
3 000
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka