Ingen täckning (Iphone 5c)

Trasdocka

Trådstartare
Fick min mobil i julklapp '13 och den har nu tappat sin förmåga att hitta "teckning". Det står Söker... uppe i vänstra hörnet och det enda som fungerar är WiFi, det går inte att ringa/smsa/surfa annars samt. kan inte ta emot samtal eller sms-förutom om det är folk med iphone och jag har tillgång till WiFi.

Någon som har tips på vad problemet kan vara? Har plockat ut och in sim-kortet, kan testa sim-kortet om det är trasigt på måndag genom att prova den i någon annans mobil (tror jag) och har även lagt mobilen i flygplansläge, startat om...


Vill bara att den ska fungera som vanligt.. :(
 
Japp, känt problem. Avinstallera (farbriksåterställning) och börja om från början. SÅÅÅÅ djävla drygt att det finns inte. Var beredd på att återställningen inte fungerar de första fem gångerna, det är heller inte helt ovanligt.

Min bröt mitt i ett samtal och kom aldrig in i täckningsområde igen. Skitkul.
 
Japp, känt problem. Avinstallera (farbriksåterställning) och börja om från början. SÅÅÅÅ djävla drygt att det finns inte. Var beredd på att återställningen inte fungerar de första fem gångerna, det är heller inte helt ovanligt.

Min bröt mitt i ett samtal och kom aldrig in i täckningsområde igen. Skitkul.

Nooooo! Vad tråkigt! Får väl föra över alla bilder och göra det då, blä. Tack för svaret dock! :D
 
Jag höll på att bli fullständigt galen när jag försökte. Fyra gånger (a 52 minuter, avbrutet efter 51 minuter p g a "oväntat fel") senare, helt skallig av hårslitande begav jag mig till Apple och där fick de äntligen bukt med problemet. Men det var inte heller enkelt, för man får inte lämna in produkten, utan måste boka tid med ett Genius för att få hjälp.

Lycka till! Själv öste jag ut min iPhone 5 på motorvägen, efter att den tramsat sig en gång för mycket. Det var välgörande för själen.
 
När man gör programuppdateringar brukar de tappa APN, men då ska ju SMS funka. Har du gjort en omstart? Håll in knappen ovanpå + homeknappen tills mobilen stängs av, sen sätter du på den igen som vanligt.
 
Jag höll på att bli fullständigt galen när jag försökte. Fyra gånger (a 52 minuter, avbrutet efter 51 minuter p g a "oväntat fel") senare, helt skallig av hårslitande begav jag mig till Apple och där fick de äntligen bukt med problemet. Men det var inte heller enkelt, för man får inte lämna in produkten, utan måste boka tid med ett Genius för att få hjälp.

Lycka till! Själv öste jag ut min iPhone 5 på motorvägen, efter att den tramsat sig en gång för mycket. Det var välgörande för själen.

Men usch :( om man köper en ny mobil så är ju tanken att den ska fungera... :/ Suck.
 
När man gör programuppdateringar brukar de tappa APN, men då ska ju SMS funka. Har du gjort en omstart? Håll in knappen ovanpå + homeknappen tills mobilen stängs av, sen sätter du på den igen som vanligt.

Testade, men det fungerade tyvärr inte :(
 
Jag googlade en del på iphone tappar täckning och fick upp tips och råd. Som till slut ändå slutade hos Apple :/

Prova alla tips du hittar, kanske funkar något för dig.
 
@Tora gör man det inne på Nollställ och sedan "Nollställ nätverksinställningarna"? blä på iphone när det gäller inställningar!
 
Hej!

Sambons telefon har gjort så en gång, eller alltså den tappade täckningen vid samma ställe varje morgon och behövde startas om. Sen reste vi utomlands och då dog all typ av täckning. Han kunde utan problem lämna in den för lagning och fick en lånetelefon tills den var klar.

/Lavinia
 
Har aldrig haft problem som dessa, detta är iofs min andra touch-telefon varav min första var en HTC som sakta säckade ihop efter 3års användning. Jag nollställde allt, nu kommer jag inte ens förbi stället där man ska "hämta" sin mobil, ladda ner alla inställningar och öppna upp den eller vad den nu försöker göra.

Får bara "försök igen" och står fortfarande söker... uppe i vänstra hörnet, kanske är något fel på sim-kortet... Blääääääääää!
 
Hej!

Sambons telefon har gjort så en gång, eller alltså den tappade täckningen vid samma ställe varje morgon och behövde startas om. Sen reste vi utomlands och då dog all typ av täckning. Han kunde utan problem lämna in den för lagning och fick en lånetelefon tills den var klar.

/Lavinia

Tror jag får lämna in min också :/
 
Eller boka tid med Genius på Applestore så fixar de det direkt vid disken.

Visste inte att det fanns! Häftigt! (Är ny med Apple) var iallafall till tele2 och har fått ett nytt simkort att testa att aktivera med hjälp av iTunes men det fungerade inte heller, börjar verkligen misstänka mobilen nu.

Tack för tipset :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp