Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt roligt. Hon har haft bra med fart och har inte haft något problem med blåbärstävlingar. Första gången tyckte hon det var lite intressant med publiken men efter det ökade jag bara på farten vid publiken och försökte hålla hennes fokus och efter det har det inte varit några problem med de. I mitten av februari löpte hon, första tävlingen efter det gick det super och hon sprang på som vanligt. Men det tre gånger vi har varit på blåbärstävlingar efter det har hon travat runt hela banan. Jag fick henne an av runderna att springa på med hjälp av godis leksak i handen men det var fortfarande väldigt långsamt och inte som innan. Jag har försökt att gå ner mycket till grunderna öva bara på att hoppa enstaka hinder och hoppa rakstäckor för att få upp farten och det har gått super bra och när vi tränar hemma är hon jätteduktig. Vad ska jag göra kommer de gå över av sig själv eller ska jag arbeta upp farten? Hon är inte intresserad i leksaker men jag ska försöka träna upp det så man kan belöna med dem. Under denna tiden övade vi väldigt mycket på slalom, skulle hon kunnat tyckt att det blev tråkigt för vi tränade för mycket på det? Jag har minskat träningen med de så vi tränar inte lika ofta längre. Vi tränade ett tag nästan varje dag men max fem minuter. Hon blir väldigt glad direkt när hon ser hinder och gillar att hoppa och springa tunnlar. Har ni några tips?
Senast ändrad: