Ingen annan som tycker detta saknas?

C

coscos

Finns det något jag stör mig på och som jag verkligen saknar på ridklubbars hemsida så är det
1. Vad är det för ägare till stallet och hur är dom utbildade?
2. vad är det för ridlärare och hur är dessa utbildade
3 och viktigast. Hur tar dom hand om hästarna?

När jag väljer ridskola så vill jag gärna veta om hästarna går ute om dagarna, hur många lektioner dom går osv. Självklart kan man fråga men jag tycker detta skall stå på en ev hemsida.
Jag tycker även det skall stå villka som äger stället/jobbar i stallet och vad dessa har för utbildning.

Jag tycker helt enkelt det skulle underlätta
tex: Kl 07:00 får ridskolehästarna morgon hö därefter mockas det och dom är ute i hagen ca kl 08:30. Kl 14:00 går dom in för att äta lunch, om det är riktigt fint väder får dom äte ute. Vid extrema väderförhållanden går dom ej ut.
Kl 17:30 börgar lektionerna och varge lektionshäst går max 2 lektioner/dag. Kl 20:00 får dom kvällsmat och stallet stängs för dagen.
På sommarhalvåret går dom ute dygnet runt förutom de 4 timmar dom är inne för att äta kraft och gå lektion. Dom har även helvila i 4 veckor-

Skulle inte ni tycka detta var ganska intressant att veta? både för en som vill veta hur dom har det för att välja rätt och för dom barn som rider där för att lära sig lite om hur det går till när dom inte är där.

Sv: Ingen annan som tycker detta saknas?

Håller helt med dej. Saknar speciellt om ridlärarna, dom som jobbar i stallet och framförallt ägaren.

Ja, jag skulle bli glad om jag hittade sån information! Fick dessutom lite inspiration till egna hemsidan :)

Får man komma med en följdfråga? Om det är en liten ridklubb utan ridskola - vilken information vill ni se på en sådan hemsida?

AnnA_ skrev:
Får man komma med en följdfråga? Om det är en liten ridklubb utan ridskola - vilken information vill ni se på en sådan hemsida?

Nyfiken som jag är gillar jag när det finns medlemspresentationer, kanske på de som tävlar för klubben eller de som står i stallet som klubben finns på. Om klubben har träningar, för vilka är de och är de öppna för alla?

Äntligen tar någon upp det här som jag har gått och gnällt över :D .
jag tycker att det är jätteviktigt att ha en snygg och bra hemsida som ridskola/klubb. det kanske beror på att jag är uppvuxen i en sådan generation, men jag vill gärna kunna gå in och kolla upp saker hellre än att ringa och fråga. då får man liksom möjlighet att bilda sig en egen uppfattning, oberoende av vem det är som svarar i telefonen.

för det första är det viktigt att veta de grundläggande grejerna: vad det är för slags förening, var den ligger, hur stor den är, vad den gör. är det för en ridskola tycker jag det är bra om det finns speciella flikar t.ex. "vill du börja rida?", "vi och hästarna", "kontakta oss" och så vidare, som är väl synliga. vad är det som gör ridskolan speciell? vad har man för syn på hästen och människan tillsammans? info om bussförbindelser/ priser? inom varje område ska det finnas bra och trevlig information som peppar användaren till att komma och hälsa på/ börja rida. layouten ska vara snygg och sidan ska vara lättmanövrerad!

är det för en mindre klubb så tycker jag att aktuell information om vad som händer, t.ex. klubbtävlingar, någon har nyss flyttat till stallet, ett föl har kommit etc är en kul grej! och så info om vilka som är med i föreningen och vad alla gör, så att man får en liten aning om vad det är för slags sinnesstämning som råder.

Konstaterar att jag har med det mesta av detta! Men jag har fått lite idéer om hur jag ska uppdatera framför allt informationen om stallet och anläggningen! Kul att få inspiration, kom gärna med fler förslag :)

Instämmer! Det hade varit mycket bra att ha med sådant om man som ridskola har hemsida.

mmm den är bra! dock lite virrig och svårt att läsa/få en helhetsbild...

Skönt att folk håller med så det kannske blir någon ändring:). danilo: bra saker du skrev!

Ett exempel på klubb som har med en del av det du efterlyser. http://www.stallkbf.se

Att det inte står något om ägare beror nog ofta på att ridskolan ägs=drivs av ridklubben. Anläggningen ägs ofta av klubben eller kommunen. Åtminstone är det så här i trakten.

Senast ändrad:

http://www.birca.freeservers.com : JÄTTEDÅLIG!

det tycker jag är ett riktigt skräckexempel på en hemsida! :devil: själva upplägget, alltså layouten, tycker jag är det viktigaste vid första anblicken. när jag ser en sida som inte är strukturerad och lätt att hitta i brukar jag inte ens bry mig om att läsa vad där står. reklam överst i stället för en egen border.
synd, för när man väl läser så verkar det vara en väldigt vettig ridskola. :)

http://www.stallkbf.se/ däremot är jättefin tycker jag. bra meny till vänster, en genomgående grundfärg och mycket bra information.

Jag tycker det är viktigt att främst informera om ridlärare samt hästar. På flera ställen skriver ridskolor till och med dåligt om sina egna hästar. Lämpligt att skriva såhär :confused:? Cornelia är en häst med mycket humör. Dagar då humöret inte är det bästa, vill hon rakt inte hoppa och växer fast i marken. Men om man driver på ordentligt brukar det gå ganska bra. (!?) Be personalen om hjälp när du sadlar och tränsar, du får helst inte gå in till henne själv.

Jag tycker även att ridskolor uppdaterar alltför sällan. Man vill veta vilka ridlärare som jobbar där just nu, vad de har för bakgrund, inte en lång presentation om Anna Johansson som jobbade i stallet för tio år sedan...

Man kan bli tokig på det där. Tack o lov finns det vettiga hemsidor!

Angående skräckexemplet: Alla hästar hade ju fått sluta sina dagar. vad rider eleverna på nu? Luft? :devil:

Vill även veta:
* Hur stora är grupperna, liite skillnad om man är 6 pers eller 15.
* Hur tar jag mig till anläggningen, går det bussar?
* Vilka förkunskaper som krävs för att rida i en viss grupp.
* Tydligt telefonnummer till ridskolan och när jag kan ringa.
* Uppgift om det finns lediga platser och på vilken nivå.

haha :D

de menade nog bara att de tre hästarna arrac, lora li och lizz hade gått bort... men till och med DET var ju faktiskt oklart = fortfarande dålig sida alltså.

det här tycker jag är ett bra exempel på en hemsida: http://www.storbynsryttare.com/

aktuell info på första sidan, snygg layout. det enda som jag tycker det är lite knapert med är kanske info om hästar, och mer utförlig info om ridlärare och anläggning.
vad tycker ni?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hej Jag vill gärna ha skaffa hund men är osäker på vilken ras som passar bäst till min livsstil. Och jag tror jag behöver hjälp. Här...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 030
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar