Ingelstad?? Någon???

P

pannkakssmet

Vild fundering...
Någon här som går på Ingelstad naturbrukgymnasium???
Typ utanför växjö...

Har tänkt att söka dit i vår och vill gärna veta lite om det...
Mer än vad som står på hemsidan alltså!

Hur är boendet?
Trevligt folk?
Hur uppstallningen för privathästar fungerar??
m.m

Sv: Ingelstad?? Någon???

det råder edlade meningar om ingelstad..... :smirk:

nån säger det är jättebra, nån säger att undervisningen i icke djurämnen är kass. typ titta på samma film så att en del tom smiter ut från svenskan....

men men, jag har ju inte gått där själv så d e ju bara rykten....

ok... det låter som nu ungefär...
Men högstadiet har fått mig att helt tappa intresse för grundämnena så det är det inriktningsämnena jag går för... :D

Men man får ju hoppas att ryktena är falska!!

Det är ett antal år sedan jag gick på Ingelstad (slutade -97) men jag har yngre syskon som har gått där nyligen så jag har lite koll på läget ändå.
Man kan inte stalla upp sin häst i skolans stall utan det får man fixa med privatstall i närheten. Det finns olika alternativ, både stall där man sköter allt själv och stall där det ingår mycket service. Vad jag vet så brukar det finnas platser till de som vill ha.
När det gäller boendet så är det stora internatet som brukar gälla för ettorna. Stora internatet ligger i anslutning till matsal mm och där är det dubbelrum. Det finns också tre byggnader med enkelrum :Lugnet, Stormen och Slottet. Där brukar tvåor och treor bo.

När jag slutade grundskolan så visste inte jag vilket gymnasium jag skulle välja bara att det skulle va ett häst gymnasium. Har tyvär hört mkt illa om ingelstad. Att undervisningen inte är så bra, väldigt oseriöst.
Därför går jag nu på plönninge som jag tycker är hur bra som helst. Jätte bra lärare. fina lokaler, fiiiina hästar.
Finns massor av privitstall runt om, hade min pålle lite utanför skolan, ca 2 km. funkade jätte bra.
är det bara ingelstad du är intresserad av eller?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar