Rie

Trådstartare
Jag o sambon äter en del färsk ingefära. Vi sätter det i små bitar i vårt te. Dricker också varmt vatten med ingefärabitar i.
Under senaste tiden så har vi tyckt att den inte smakar lika mycket som tidigare. Inte lika mycket sting helt enkelt.

Så då undrar vi om det är för att
-ingefäran under vissa perioder under året smakar mindre
-vi har vant oss vis smaken och behöver mer o mer för att känna lika mycket smak-en kombination av ovanstående
-annan orsak

Vad säger allvetande Buke?
 
Man vänjer sig vid smaken.
tidigare drack jag en del ingefässhots på morgonen. Tror det bara var ingefära och citron i.

när jag sen träffade min sambo insåg jag att jag inte alls kan dosera ingefära länge! När jag inte tyckte det smakade något, kunde han inte äta maten pga all ingefära. Sådär 3år senare har jag återfått smaksinnet 😁
 
Tror både att de varierar i smak (precis som andra ätbara grödor, tänk morötter, tomater, vattenmelon..) och att ni successivt vänjer er vid styrkan. Första gången på hösten när jag gör ingefärashots känns den svinstark, några omgångar senare inte lika stark. (Då tillsätter jag färsk chili också ;) )
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 611
Senast: Heddiz
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 293
Senast: calm
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 350
Senast: Petrow90
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 811
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp