Inga felfria

shady

Trådstartare
Om man tävlar unghäst klass och det inte finns några felfria, hur delas rosetter ut då? Eller är det inga/ingen som får?

Sv: Inga felfria

Det är bedömning A när det handlar om avdelning B. Det är ju ett visst antal som ska bli "placerade" och då går man helt enkelt på minsta antal fel. T.ex såhär, sju placerade låtsas vi:
1. XX-NN 1 fel
2. YY-PP 2 fel
2. ZZ-ÅÅ 2 fel
3. TT-RR 4 fel
3. EE-WW 4 fel
3. XX-AA 4 fel
3. TT-ÄÄ 4 fel
3. FF-JJ 4 fel
3. HH-LL 4 fel

Det är alltså nio som får pris trots att antalet placerade bara är sju. Alla som har samma antal fel hamnar ju på samma placering.

Är du med på hur jag menar? :laugh:

tror inte man får nån alls jag har vart ensam i unghäst klasser(avd B) och fått ett nedslag/tidsfel o inte fått nån rosett. om det är så du menar :)

tror inte man får nån alls jag har vart ensam i unghäst klasser(avd B) och fått ett nedslag/tidsfel o inte fått nån rosett. om det är så du menar :)

Men man måste vara minst 3 st för att det ska räknas som klass..
(om jag kommer ihåg rätt)

På vår klubb när det bara var en startande i avd B så fick hon rosett om hon var felfri.

ja det var så jag menade, gäller alltså avd B i detta fall. Tack för hjälpen

Jag såg på en resultatlista då det var kring 6 st hästar ungponnys i hoppning. Ingen var felfri. Alla hade 4 fel och alla fick rosett :)

Ja, det är ju självklart. De är tillräckligt många för att bilda en klass och då alla har samma antal fel blir alla delade ettor.

Men låt oss säga att det är 2 starter i en avd B, 1 har 8 fel och en 16. Hur blir det då?

Då är det ingen klass och då ska det heller inte bli några placerade. Däremot om det är någon felfri, trots att det bara är en eller två starter, så brukar den felfria ändå få pris. (Alltså blir det som en CR då.)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: MiniLi
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
997
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Amanda_F
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka