Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Konstigt nog är det är oftast enklare att hantera momsen vid handel med länder utanför EU än inom EU. Inom EU måste man krångla med kvartalsredovisningar och ömsesidiga VAT-nummer. Vid import från land utanför EU så blir det mer automatiskt i samband med införsel.
Fast det går att göra väldigt enkelt inom EU om både köpare och säljare har VAT-nummer. Då kan man kvitta momsen med en gång och aldrig ens betala den. Typ som när man köper utan för EU på exportfaktura. Man behöver inte betala moms sedan förrän man säljer varan igen.
Ekonomi & Juridik
Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare.
Vi har en ponny sedan 3 år...
Juridik & Ekonomi
När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster...
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Hundavel & Ras Nej i Sverige är den inte vanlig, om den ens finns? (Medvetet)
Hade aldrig hört talas om den för jag kikade lite på ”utländsk agility”...