Information önskas

M

magisk

Jag gör ett tredje försök eftersom mina två tidigare trådar i ämnet tagits bort av okänd anledning..

Någon som vet hur man kan få information om President cup ?

...om det inte finns någon hemsida kanske någon som har kontakt med MAria och hennes team uppdatera oss andra.

Tack!
:bump:

Sv: Information önskas

Jag är också ruggigt nyfiken på helgens stora händelse :D

Har hittat detta på Tidn.Ridsports hemsida:
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=580056 och där finns det en länk vidare till hemsidan för President Cup (OBS - jag har inte kontrollerat länken själv, så jag hoppas att den leder till en sida där man kan följa information).

(...tyvärr kommer jag själv inte kunna sitta framför datorn på lördag, men jag får uppdatera mig när jag kommer hem på kvällen... )

Jag är här nere nu, åker till Abu Dhabi imornbitti innan starten. Jag har inte tillgång till internet under dagen men mobilen är med så är det någon som kan uppdatera här under dagen kan jag ju skicka sms om hur det går till den personen isf om det är intressant?

Hm, skulle snarare tro att det har att göra med problemen Bukefalos haft de senaste dagarna då sidan varit nere.

Jag är här nere nu, åker till Abu Dhabi imornbitti innan starten. Jag har inte tillgång till internet under dagen men mobilen är med så är det någon som kan uppdatera här under dagen kan jag ju skicka sms om hur det går till den personen isf om det är intressant?

"kl 6:06 info från Carro: maria låg på 77 plats efter första grind 19,89 km/h 24 min efter täten, kl 8:01 maria låg på 66 plats efter andra grind 76 hästar kvar i tävlingen. 19,76 km/h 47 min efter täten.
Skickar mer info vartefter Carro meddelar mig/Nina"

Detta hittade jag på http://www.distansivarmland.se/ i gästboken!
Det är FamPont som rapporterar med hjälp av sin mamma! :bow:

/Camilla

"kl 6:06 info från Carro: maria låg på 77 plats efter första grind 19,89 km/h 24 min efter täten, kl 8:01 maria låg på 66 plats efter andra grind 76 hästar kvar i tävlingen. 19,76 km/h 47 min efter täten.
Skickar mer info vartefter Carro meddelar mig/Nina"

Detta hittade jag på http://www.distansivarmland.se/ i gästboken!
Det är FamPont som rapporterar med hjälp av sin mamma! :bow:

/Camilla

"Uppdatering: 09.31 från Carro: Maria låg på 54 plats efter tredje grind. 18,87 km/h. 80 min efter täten. Nadir ser pigg och glad ut! Om 10 minuter går de ut på 4 slingan. 27 km lång."

/Camilla

Ingen som har någon mer info!? Länken verkar inte uppdaterad så ofta...

Nu är alla resultat på plats. Maria kom in som nr 29 av det 99 startande. Bra gjort Maria och Nadir!!!!!

Grattis Maria! 32 godkända ekipage av 99 startande, är det normala siffror för dessa tävlingar?

Tufft jobbat av Maria med team!! Stort grattis!!
Bra länk! Såg att alla ifrån plac 1 till 17 snittade på över 20km/h wow!!
limona; på mästerskap och likanande tävlinar (vilket vi väl kan räkna denna som) är det tyvärr så att man kan räkna med att 2/3 inte fullföljer av olika anledningar...

Skulle tro det. Araberna har en lite annorlunda inställning till att tävla och det heter - "kör allt vad tygen håller tills det inte går mer". Allt annat är inte av värde. Jag vet att detta kanske låter kategoriskt men det är det gemensamma budskapet jag hört från varenda en som jag känner som arbetat och ridit hästar där. Om man kollar resultatlistan ser man ju alla inbjudna nationaliteter som istället satsat på att genomföra. Men slutprocenten kan man ju gråta över.

(Hade en fråga här som jag sedan surfade fram, så jag tog bort den).

BRA gjort Maria! :-)
Grattis! :-)

Senast ändrad:

Grattis hela temet! Bra jobbat!!

jag är tokig i pulstider och Maria har 1h15min i pulstid,
den bästa hade Endast 16min och högsta puls 56 och lägsta 40 i grindarna, dvs de hade kunnat kapa ännu mera tid! HÄFTIGT! :bow:

Där är mål också medräknad. Så på Maria får man ta bort 22min 56sek och på hollänskan 9min 59sek.
Marias grindar; 52min o 26sek
Hollänskan; 6min o 34sek
Fast här red hollänskan på en sheikägd häst.

Jag är grymt imponerad av Maria o Nadirs prestation. Komma från kalla Sverige o ner till öknen.
// Linda

Nu är det här absolut inte menat som ngt negativt här men det var en artikel i våran tidning här (bor granne med Maria) där hon sa att det var viktigt med snabba pulstider och att det är där man vinner President cup. Och det är det ju. Hon valde ju mellan Pepton och Nadir men valde Nadir. Men hon har ju tidigare sagt att Nadir inte är speciellt snabb vad gäller detta, och det har vi ju även sett ifrån tidigare tävlingar.

Bara en liten reflektion sådär. Vad Nadir bäst lämpad för tävlingen så var han ju det helt enkelt.

Jättebra jobbat av Maria, Nadir med Team där nere i "sanden". Jag är helt förbluffad över hur både häst och ryttare klarar av omställningen mellan vintersverige och vips tävla i öknen.

Liknande trådar

Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 634
Senast: Capybara
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 559
Senast: Cina B
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 662
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar