Information om hingstar (sammlingstråd)

Sv: Hingsten Siggi fra Ase

Jag är medryttare på en Siggi avkomma, valack f-99 :) Jätte trevlig häst, stabil i psyket & har alltid varit det (har hållt på med han sen han var föl). En rätt så rolig "allroundisis" som hunnit med att tävla lite också (lätt tölt & lätt fyrgång) med OK resultat, dock så skulle viljan kunna bli aningens bättre, men man kan ju inte få allt på en gång ;) Han är underbar i allafall :love:

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

Någon som vet något om Snörp frá Yttra-Skördugli (VM Snarpurs mamma)?

Sv: Dagur fra Thvera

Jag är jättenöjd med Atli, han är en jättemysig häst:) .Har skickat bild på honom till Hästgalleriet som du kan kika på. Kommer att finnas under fotografier, kategorin "en häst". Är han lik din Dagur-avkomma?

Fina bilder, men huuuu va kallt det såg ut! Skulle frysa ihjäl om jag skulle rida runt i vanlig ridkavaj. Måste ha minst 3 lager med tröjor och rejäl jacka + temoridbyxor för att ens ta mig upp på hästen:crazy: Men folk är nog mer härdade uppåt landet, inte samma "kyla". Är fuktigare och mer råkallt här nere.
Baldur är onekligen lite lik min isabell Gloen (en av mina tränare; Madde har lagt ut en fin bild på honom och sig själv när hon rider honom: http://www.odegarden.se/maddes/bilder.htm Den töltade isabellen nånstans i "mitten" av kollaget). De är dock inte släkt (mig veterligen).
Någon som har hört om Baldur bedömmas? Är kanske inte samma talang som sin halvbror?

Jo, jag red också på den tävlingen och det var verkligen jätte kallt. Vissa red i vinterjackor men fick dock varningar för det, eftersom man inte får det.

Jo dom såg faktiskt lite lika ut ;). Vad har din häst för stam då?
Vet ej något om dom ska bedöma honom, men jag kan tänka mej det eftersom han ser mycket lovande ut, med bra stam. Han har framtiden för sej kan man säga :)

Isabellen är efter Freyfaxi frá Thoreyjárnúpi ue. Gloi frá Gunnarsholt

Tänkte bara om nån hört nått, Baldur blir ju inte yngre och han har ju varit lovande ett bra tag nu... Konkurrensen mellan avelshingstarna är ju stenhård idag, gäller att ha det där lilla extra.

Ja, jag undrar vad som händer med honom nu den här säsongen.

Alsvinnur från Stora Öllstorp

Finns det någon mer än jag som har en avkomma efter honom? Tyvärr har ju Alsvinnur inte visats sedan han var 4 år, men visade sig då väldigt talangfull. Är sparsamt nyttjad som avelshingst, men jag är så himla nöjd med min häst/avkomma. Skulle vara kul att höra vad någon annan har att säga om Alsvinnur eller avkommor till honom.

Sv: Alsvinnur från Stora Öllstorp

Alsvinnur är halvbror till min häst, de har samma mamma. Skulle va kul att vet lite mer om honom. Tror han är utlånad/såld till danmark

Kul att du har ett halvsyskon!

Det jag har hört om Alsvinnur är att han är väldigt snäll och trevlig att ha att göra med. Vill också veta mer!

Hoppas han bara är utlånad i så fall, jag tänkte hälsa på honom ju....

Har träffat Bliða (Alsvinnurs mamma) flera gånger men hade tyvärr aldrig nöjet att provrida henne.
Hon var dock väldigt lättsam och trevlig att hantera.
Kul att du också har en avkomma efter henne, vem är han/hon efter?

Jag är lycklig ägare till ett sto e Dagur f:-02.Hon är isabell,STOR och har ett hjärta av guld!:banana:

Hej.
Jag har ingen avkomma till Dagur men ett barnbarn till honom har jag.Hans mamma heter Sunna frá Thvera och har ägts av fam Berg.Min kille är bork färgad med svart man och svans men just nu är han mörk isabell.Angående Baldur så tror jag han är på träning på Alnö,inte helt säker om han är kvar.Mycket vacker kille.

Sv: Information om hingstar (sammlingstråd)

*knapplån*

Någon (med WorldFengur?) som kan ge mig lite info om dessa hingstar:

Þór frá Hólum
Jarl frá Búðardal
Greipur frá Miðsitju
Kveikur frá Miðsitju
Óður frá Brún
Ófeigur from Flugumýri

Tack på förhand!
/Carla

Det är ett sto efter Atli fra Sydra-Skördugili. Helsvart och är född 99. Väldigt lugn och trygg i sig själv. Hade ett föl 04 efter Fakur fra Saudarkroki, vart ett fint sto föl precis lika lugn som sina föräldrar.

Skulle gärna vilja träffa Blída, träffade lena innan ja köpte Glofra och hon sa bland annat att jag fick komma och titta på henne med det var så mkt med flytta och sånt då så tiden räckte inte :(

Liknande trådar

M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 332
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar