Inför hembesök, vad ska jag göra? Boendestöd.

Ett av mina största "hinder" är diskmaskinen. Jag fyller den och kör den, men sen kan det gå dagar innan jag plockar ur den. Jag hatar att tömma diskmaskinen! Ibland gör jag det inte förrän jag måste ha nytt porslin för att allt annat är skitigt, och då har ju hela köket hunnit rasa igen i ett kaos såklart så att det är bra mycket jobbigare att ta tag i allt...
Men du jag tömmer inte heller alltid diskmaskinen. Jag hämtar de rena tallrikarna i diskmaskinen och dukar med dem. Sen åker de i vasken och så en dag är diskmaskinen tom och disken i den kan hoppa dit igen. Tror vi är flera som skulle ha två mindre diskmaskiner att växla mellan
 
Uppdatering:
10364114_10152498695535712_822924060_n.jpg

:)
 
Jag har också funderat på boendestöd men vet inte om jag skulle stå ut med det. Blev erbjuden det för några år sedan men tackade nej. Men hushållssysslor är inte min starka sida. Kan till och med erkänna det senaste. Jag orkade bara inte ta tag i tvätten så tvättade inte på nästan två månader (ja, vi har gigantiska mängder med kläder, fd samlare) och för någon vecka sen försökte jag ta tag i det men det är nog minst 7-8 maskiner kvar innan jag är färdig och jag har nog kört 15 st nu :o
Och så blir det med precis allt annat med. Enda stället det är i ordning på är i stallet.

Läste igenom tråden och det här problemet verkar kvarstå. Orkade sätta på en maskin idag men längre än så har jag inte kommit...
 
@Linda8142 - Tack! Jag blev också förvånad över längden, men det kanske beror på att jag har småbarn?

@Matmissbrukaren - tack :) Ja problem försvinner ju inte huxflux tyvärr... Men säg till om jag kan peppa dig på något sätt! :)
 
Skönt med beslut på två år!
Du verkar hantera hela mardröms situationen så fantastiskt bra och resonerar så vettigt! Efter så kort tid dessutom. Heja Ninnurur :)
 
Tack @Dorinda :) Trots min adhd så är jag inte en hysteriskt lagd person utan vet att det är bättre att se på saker lugnt och sansat. Det blir ju ändå en massa kaos så det är ju bäst att göra så lite som möjligt av det iaf ;)

@Matmissbrukaren - det var länge sen du visade bilder från renoveringen! :) Jag är nyfiken ;) Och vi har varit duktiga som iaf satt igång maskinerna idag, en sak i taget.


Det jag kom på nu är att jag inte har en susning om vad som händer nu. Kommer de kontakta mig igen om att träffa personer eller hur funkar det?
 
Min man var skadad i handleden i vintras i fyra månader, så då stod jobbet helt stilla. Han fick handledsstöd och Kortisonspruta och nu har han blivit nästan helt bra, så nu är vi på G igen :)

Tapetserade vardagsrummet nu senaste veckan. Lister köptes igår och dom ska målas i helgen och sen åka upp. Sen tar vi badrummet.

Får damma av min gamla tråd på hobby :)
 
Jag höll på att skriva om min upplevelse av biståndshandläggare och boendestöd, men kom på att det kanske inte är vad du behöver höra :p
Hur som helst så antingen kommer ditt utvalda boendestöd kontakta dig och ni gör upp om när/hur ni ska ses, eller så kontaktar bist.handl. dig och ni träffas tillsammans alla tre.
Sedan gör ni upp en plan på vad du behöver hjälp med, hur ofta o.s.v. och tar det från där helt enkelt.
Du ska inte vara rädd för att ställa krav heller - min handläggare har kört över mig totalt så jag fick ta hjälp av personligt ombud nu för att kunna byta från en som jag inte alls var nöjd med.
Jag hoppas att det har ordnat sig för mig nu, och att det ordnar sig smidigare för dig! :)
 
Tack, då väntar jag på att bli kontaktad igen :) Och jag är inte rädd för att ställa krav, hade ju f-bolaget att ringa runt och hitta en terapeut som INTE kände min pappa när jag skulle få mina 10 gratis terapisessioner :angel:
 
@Ninnurur , vad härligt! Håller tummarna för att det blir bra nu då :). Tänk på att om det känns fel med det boendestöd du fått så har du rätt att byta. Jag var lite tveksam inför ett av mina - jag har två - men gav henne en chans och nu fungerar det fint.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 078
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: pajaztar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 463
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp