Inför hembesök, vad ska jag göra? Boendestöd.

När jag pluggade på Strömsholm så glömde jag en gång att jag lagt ifrån mig bilnyckeln i backluckan och smällde sen igen densamma, och bilen var såklart låst. Extranyckeln fanns hemma i Uppsala. Min stackars underbara mamma som dessutom var tokförkyld satte sig i bilen, körde till Strömsholm, blippade upp min bil, gav mig en matlåda och körde hem igen. Hon stängde inte ens av bilen hos mig :D

Definitivt något jag skulle kunna göra :D
 
Jag är "nyckel och kortfascist" och har aldrig glömt dom sakerna någonsin hittills (beror mycket på att vissa nycklar och kort absolut inte får komma på driven), annat däremot kan hamna lite varstans och det som inte är packat och klart på kvällen förblir kvarglömt. Gissa om jag hatade mig själv när jag skulle ut och paddla och efter en och en halv timmes bilresa och urpackning kom på att torrdräkten var kvar hemma. :rage:


*Suck!* :meh:
 
Jag fick inget besked än såklart. Dessutom behövdes ett läkarintyg på diagnosen (trots att ansökan gjordes via neuro) så det måste jag skicka in så får vi se sen. Men jag har en känsla av att det gick "bra" ändå!

Konstigt att det är så olika när vi bor i samma stad. Jag hade boendestöd ett kort tag (mest för att prata, men dom konstaterade att dom kanske skulle komma och hindra mig från att städa :angel:). Och det beslutades utan nåt papper på diagnos eller nånting, träffade mitt blivande boendestöd och nån chef och sen var det klart.

(Sen blev det inte så bra, första gången jag pratade med boendestödet, i telefon, frågade hon om jag var sexuellt aktiv :rofl: jag ba öh?! och då sa hon nåt att "ja med tanke på vad du har varit med om". Hm, känns inte som att hon har med saken att göra.)
 
Jag har också funderat på boendestöd men vet inte om jag skulle stå ut med det. Blev erbjuden det för några år sedan men tackade nej. Men hushållssysslor är inte min starka sida. Kan till och med erkänna det senaste. Jag orkade bara inte ta tag i tvätten så tvättade inte på nästan två månader (ja, vi har gigantiska mängder med kläder, fd samlare) och för någon vecka sen försökte jag ta tag i det men det är nog minst 7-8 maskiner kvar innan jag är färdig och jag har nog kört 15 st nu :o
Och så blir det med precis allt annat med. Enda stället det är i ordning på är i stallet.
 
Konstigt att det är så olika när vi bor i samma stad. Jag hade boendestöd ett kort tag (mest för att prata, men dom konstaterade att dom kanske skulle komma och hindra mig från att städa :angel:). Och det beslutades utan nåt papper på diagnos eller nånting, träffade mitt blivande boendestöd och nån chef och sen var det klart.

(Sen blev det inte så bra, första gången jag pratade med boendestödet, i telefon, frågade hon om jag var sexuellt aktiv :rofl: jag ba öh?! och då sa hon nåt att "ja med tanke på vad du har varit med om". Hm, känns inte som att hon har med saken att göra.)

Jag gissar att det har med besparingar att göra, att de måste se till att man verkligen behöver. Eller nåt sånt. Eller så var det kanske just eftersom att jag sökt via neuro som diagnosen måste styrkas.

Och en sån fråga kändes ju verkligen irrelevant! Så sur jag hade blivit!
 
@Matmissbrukaren - I dagsläget funkar ju mamma mycket som boendestöd, och jag vill att hon ska slippa det. Så jag testar helt enkelt när jag nu har rätt till det :)

Och det där med samlare och sånt känner jag igen. Jag tycker ju att jag har rensat MASSOR nu när jag flyttade, och när min äldsta syster var här i påskas var hennes enda kommentar att hon tyckte att jag hade mycket saker...
 
@Ninnurur

Det förstår jag. Ta chansen nu när du får den :)

Jag orkade faktiskt göra ett ryck här hemma igår och rensade ut en massa. För små barnskor, barnkläder, parfymer, smycken och allt möjligt jag inte använder längre. Så nu är hela hallen full av kassar. Ena halvan med grejerna som ska ut, och andra delen med typ 10 kassar med sånt som ska till återvinningen.
Nu ska jag bara orka ta tag i att få ut det ur huset med. Det tar väl en månad ungefär :crazy:
 
@Matmissbrukaren - Åh, nu påminde du mig om att jag borde ta tag i dotterns garderob. Tror de flesta kläderna där inne är stl 92 och hon var 99 lång för en månad sen. Vilket då gör att jag plockar kläder till henne från förrådet och skapar ännu mer röra...!
 
@Ninnurur

Det är så tråkigt att rensa! Mycket enklare att samla på sig saker :p
Vi skulle bott närmare varandra så kunde du fått alla tösens försmå kläder. Dom är i 110/116 allihopa.
 
@Matmissbrukaren - Det finns 4 äldre kusiner här, två av varje sort, så kläder finns till förbannelse...! Och mamma har gett upp det där med att spara eller ge till nån så när vi rensar ut nu så säljer vi på en loppis som går två ggr/år :)
 
@Ninnurur

Jag brukar sälja på tradera men vet inte om jag orkar med det just nu.
Kom dessutom på nu att jag kanske skulle ta bort prislappen från nya sadelgjorden som suttit på sadeln i två månader nu. Tänker på det varje gång jag ska rida men glömmer jämt bort att klippa bort lappen. Senast idag :p
Det är samma med kläder, en gång använde jag ett par mjukisbyxor i en vecka innan lappen ramlade av av sig självt :D
Enklaste lilla sak är verkligen som att bestiga ett berg!
 
@Matmissbrukaren - det är det verkligen ibland!
Tradera skulle jag inte orka. Men jag borde med en massa hästsaker. Ska försöka göra lite sånt i sommar. Loppisen vi säljer på arrangeras av kyrkan så man lämnar in sina märkta kläder, de sköter försäljningen mot en provision och så hämtar man förtjänsten på eftermiddagen. Senast var jag volontär, det var jättekul! Då shoppade vi för 175:- och fick in över 800:-, en trevlig vinst :)
 
Det är sådant snälla tidningsbud gör, att slänga ned dom i brevlådan åt en... Det hände oftare än jag vill tänka på när jag bodde hos exet.
 
Det är sådant snälla tidningsbud gör, att slänga ned dom i brevlådan åt en... Det hände oftare än jag vill tänka på när jag bodde hos exet.

Nu när du säger det så fick jag ju faktiskt Ridsport imorse. Det är den enda tidning jag får. Konstigt att tidningsbudet inte var så snäll då? Hen undrade nog också vad det var för knasboll som bor här :D
 
Testa slita av lappen med händerna, är man lite envis brukar inte sax behövas för de smala plastbanden. ;)
 
@MacGyver - Ja, jag tar alltid med mig mer än jag behöver oftast istället. Det känns som tryggast så!
Nu har jag löst det hela så att jag har en uppsättning av det jag använder hemma och en uppsättning vid kusten "någonstans i Sverige" där jag ofta vistas numera. Himla praktiskt att få utnyttja outnyttjade förråd och slippa släpa grejer på och i bilen hela tiden.

Just nu håller jag på att packa för 9 dar ute vid kusten och stora ryggsäcken är fylld, en låda med förnödenheter står i köket (ska härbärgeras i mitt "lilla" krypin i berget) och verktygsväskan packad som alltid, specialverktyg och annat finns redan på plats. :)
 
Japp! Jag orkar aldrig heller leta sax så jag sliter av dem med fingrarna. Lappar på strumpor o plasthäftorna som håller ihop dem kan man också slitaav med lite envishet (eller så glider de mellan maskorna).

(Beskrivning, trä in (ett till) två fingrar från varje hand o slit isär)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 078
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har sedan cirka 5 år tillbaka varit deprimerad mer eller mindre och jag känner inte igen mig själv från när jag inte var det...
Svar
19
· Visningar
1 794
Senast: pajaztar
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 463
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp