Info om Troon

Lottiz

Trådstartare
Hej jag har en fullblosdvalack e Troon ue eighty eight keys
Skulle vilja veta mer om Troon å gärna bilder! :)
Finns de några avkommor efter honom som går som rid/tävlinghäst med bra resultat?
//Lotta

Sv: Info om Troon

Jag rider en Troon-avkomma, tränar dressyr o lite hopp på henne men hon har även startat i vunnit också. PM:a om du vill veta mer. (känner f ö en till)

Det va juh lite intressant med Troon som pappa och 88:an som morfar. Hade gärna lagt in en bild på whitelook men fattar dock inte hur man gör.. :crazy: Har en på Troon med .. (Whitelook är efter Troon)

Senast ändrad:

Hehe okej... hade varit skoj att sett bilderna annars... fast ska inte säga något.. vet inte heller hur man gör!
Whitelook e de din? vad har han hör psyke??

Nej Whitelook är pappas, som han äger tillsammans med Jacqueline & Lennart .. Han är mycket fin i psyket.. Är fortfarande galopp häst

Hade hand om en Troon Avkomma ( ue: Diaglyphard) ett tag på Täby. Han var helmysig o skitgo på alla sätt!
efter en skada så blev han ju självklart pigg vid igångsättning men aldrig dum på riktigt. han sprang m bra resultat till skadan men kom aldrig tillbaka efter det. har varit ridhäst i et år nu.

http://www.pixbox.se/pic_show_id7973712.html

// Ida

Bra psyke håller jag med om på de två jag känner. Kraftiga är båda också.

Min avatar föreställer den ena:idea: (apropå bild) Har annars dåligt med bilder. Bara suddiga och suddiga filmer, man ser knappt hästen:crazy:

Låter verkligen som hem! underbart psyke å aldrig dum.. dock lite klen... haha
pic_show_id7698296.html

Senast ändrad:

Hade hand om en Troon Avkomma ( ue: Diaglyphard) ett tag på Täby. Han var helmysig o skitgo på alla sätt!
efter en skada så blev han ju självklart pigg vid igångsättning men aldrig dum på riktigt. han sprang m bra resultat till skadan men kom aldrig tillbaka efter det. har varit ridhäst i et år nu.

http://www.pixbox.se/pic_show_id7973712.html

// Ida

här hade jag tänkte berätta om Pyret o så hade lilla du redan svarat ;) :love:

fiiiina Pyyyyro

Bild på troon fanns med i förra årets avelskatalog. Själv har jag en Troon avkomma... Mycke fina hästar =)

Bild på troon fanns med i förra årets avelskatalog. Själv har jag en Troon avkomma... Mycke fina hästar =)

Ja eller hur?

Du har ingen bild du kan lägga in? Har sett honom för länge sen men minns inte mer än skimmel.

Tyvärr tyvärr har jag ingen bild på Heaven (en av troons avkomma) men ska försöka fixa så småningom. Tänkte bara säga :P jag ska avla på min heaven nu =O =) haha. Har även en (duty time avkomma) och ska troligtvis betäcka med Nicolotte =) tror det iaf...

Hihi Trulls e pappa upp i dagen tycker jag! Men inga nyare bilder på han? Är han helt vit nu?? Vill att min Grå alltid ska va min Grå....:D

Roligt att se, hon är mycket lik den troon-avkomma jag rider, i kroppstypen:idea: (inte färgen dock) Hon är bara mera musklad än din på bilderna. Tyvärr har jag ingen exteriörbild på henne.

Såg att morfar var Palace gold, jag har haft en unghäst efter honom antar att det var samma uppfödare då...

Tyvärr fick vi ta bort henne pga mkt lösa benbitar som inte gick att operera:cry: Det var en mycket fin häst, men många av kvaliteerna kom i o f s från mammans sida också(e sheshoon). Dressyrtränaren la bud på den hästen varje gång hon var hos oss pga hennes fina gång!:love: Det är faktiskt helt sant.
Såg att ni betäcker med hoppande dressyrhingst, det blir nog mkt bra:bow:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 972
Senast: Raderad medlem 149639
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Lady_S
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: Shixle
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka