Influensavaccin

A

aon

Har någon erfarenhet om hästar som blivit halt av hästinfluensavaccin? Minst en häst i mitt stall reagerar negativt på vaccinet. Har hört att man kan "ta bort" effekterna av vaccinet med något homeopatmedel eller Åkerfräken. Försvinner bara biverkningarna eller kan antikropparna försvinna också?

Sv: Influensavaccin

De jag har hört är att de kan reagera på vaccinet med att få den sjukdomen så därför ska man ta det lungt några dagar. Men hälta har jag aldrig hört något om????, det hör ju liksom inte ihop.

Om man kan ta bort vaccinet vet jag heller inget om. Det är nog bättre att fråga en vet om det. Men jag tror inte att du kan göra det. Utan du får strunta i nästa spruta isf för att få bort effekten.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 093
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 518
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar