Influensan härjar och jag måste hålla mig frisk!

anhe

Trådstartare
Hur sjutton ska jag skydda mig från det här?? Influensan härjar vilt i familjen, nästan alla är däckade i hög feber. På onsdag åker jag till USA i 3 veckor, och jag vill verkligen inte bli sjuk. Hur sjutton ska jag klara mig från det här?? Finns det några bra knep?

Sv: Influensan härjar och jag måste hålla mig frisk!

Ta in på hotell!
Det viktigaste är annars hygien
de andra får inte hantera maten, och du måste alltid tvätta händerna innan du rör mat. Slicka aldrig på fingrarna. Tänk på att sjukan kan sitta även på handtaget till kylskåpsdörren.

Ta in på hotell!
Det viktigaste är annars hygien
de andra får inte hantera maten, och du måste alltid tvätta händerna innan du rör mat. Slicka aldrig på fingrarna. Tänk på att sjukan kan sitta även på handtaget till kylskåpsdörren.

Glöm inte eventuell luftburen smitta. Håll dig ute och/eller på behörigt avstånd (om möjligt).

Jag hade nog t ex köpt en flaska Echinaforce för att om möjligt försöka mota Olle i grind. Ätit mycket C-vitamin och undvikit mjölkprodukter. Druckit mycket vatten.

Ät en tesked honung då och då under dagen som den är. Det är ingen ide att ta honung i teet för honungens positiva innehåll för att kurera/hålla sjukdomar borta dör när den blir upphettad så det är därför man ska äta honungen som den är.

Gurgla också flera gånger/dag med saltvatten. Rör ner så mycket salt att vattnet blir mättat och gurgla med minst 2 dl åt gången. Upprepa minst fem gånger/dag men gärna oftare och börja och avsluta dagen med att gurgla. Ju fler gånger du gör det desto bättre. Både honung och saltvatten är antibakteriellt och det är innehållet i de nya förkylningssprayerna som har kommit det senaste.

Försök håll dig ifrån familjemedlemmarna så mycket du bara kan och tvätta händerna noga och ofta. Ta inte i ansiktet om du inte har helt nytvättade händer. Använd ren handduk och låt inte din handduk komma i kontakt med de sjukas handdukar. Använd gärna handsprit efter handtvätt men tänk på att det är den mekaniska biten i tvättningen som är viktigast så handsprit kan inte ersätta handtvätt. Tvätta dig varje gång du har tagit i något som någon sjuk har tagit i eller varit i kontakt med. Sov inte i samma rum som någon som är sjuk och uppehåll dig helst inte i samma rum överhuvudtaget.

Tillbringa så mycket tid du kan utomhus och se till att hålla dig varm och torr. Blir man nedkyld så får virus och bakterier lättare fäste och risken ökar att man blir sjuk.

Håller tummarna för att du får hålla dig frisk!

*kl*

Igår ville ett av barnen hemskt gärna kramas, mysa och pussas med mamma. Vad säger man? Det är ju inte direkt så att man har hjärta att säga nej. Känns som att tvätta händerna kvittar när man ska pussa på sin febriga son med en halsinfektion som inte är av denna värld :D

Oj, ja då blir det ju svårt att hålla bacillerna/virusarna borta:crazy:

*kl*

Igår ville ett av barnen hemskt gärna kramas, mysa och pussas med mamma. Vad säger man? Det är ju inte direkt så att man har hjärta att säga nej. Känns som att tvätta händerna kvittar när man ska pussa på sin febriga son med en halsinfektion som inte är av denna värld :D

Ja då spelar ju inga goda råd du får här, någon som helst roll. Du har ju förstås valet att vara nära din son utan att äta på honom och hans aktuella bakterieflora. Det hade ju räckt långt bara det.

*kl*

Ja, då har du ju gjort ditt bästa för att faktiskt BLI smittad, så nu hjälper nog inga råd i världen - utan du får hålla tummarna helt enkelt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 285
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?