Inflammationshämmande naturläkemedel och karenstider?

ghost

Trådstartare
Jag satt och funderade lite över karenstider efter att ha läst en tråd om örtmediciner.

Naturläkemedel är det ju 96 timmars karens på, men bland annat djävulsklo är ju starkt inflammationshämmande och då borde det väl vara 14 dygns karens på preparat som innehåller det?
Någon som vet vad som gäller? Man vill ju inte åka dit när man drabbas av experimentlusta.

/// ghost

än så länge är det ingen fara....Naturläkemedel?? örter?? maskrosen är ju en ört med terapeutiska egenskaper, snärjmåra, älgört osv osv...snart kan man ju i såfall inte ha hästar ihagen :confused: :crazy:

Ja, det var ju min tanke också, men om jag fattat det rätt så växer väl Djävulsklo i Sydafrika och då är det kanske svårt att säga att den växer fritt i Östergötland??? ;) :angel:

//// ghost

Ahaaaa, och du har hästarna i kylskåpet också??? :idea: :idea:

Då förstår jag varför T. är en cooool kille :rofl: :rofl: :rofl:

/// Eva

T går faktiskt för dagen på DC :bow: Han har vart så duktig att han trampat sig illa på ballen :o :D och faktiskt är halt av det(har inte hänt nångång förr) eller så har han en sträckning på detta också...förmodligen bägge delarna för trampet bryr han sig inte om att jag pillar på speciellt mycket....men DC är verkligen bra...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Trav Vad säger ni om de nya reglerna angående foder och tillskott? Foder och fodertillskott (nytt juni 2010) saxat från travsport.se...
2
Svar
38
· Visningar
5 796
Senast: ghost
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Hästvård Nu får ni hjälpa mig... Satt och sökte efter karenstid inför tävling för Finadyne, och hamnade på travsport.se och deras sida om...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 606
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar