Lo_
Trådstartare
Jag blev dålig i fredagskväll. Jag fick influensaliknande symtom, ont i ena bröstet som också började rodna. Igår lördag ömmade bröstet alltmer och rodnande spred sig. Jag lyckades amma ur det mitt på dagen. Efter att ha pratat med 1177 åkte jag till närakuten igår på kvällen och fick antibiotika utskriven. De var väldigt stressade och jag mådde allt sämre så jag ställde knappt några frågor. Det är inte mjölkstockning, jag mysammar 1-3 ggr per dygn för att mitt barn vill (14 mån) så produktionen är betydligt lägre än tidigare. Det verkar påskynda läkning att amma ur bröstet ofta men när jag testade på kvällen var det för smärtsamt. Det gick inte. Ska kanske prova med pumpen om det går lättare.
Så jag undrar om det finns någon med erfarenhet av detta? När kan jag förvänta mig att det vänder? Fick en kur om tio dagar. Funderar vad det beror på, har haft såriga bröst till och från hela denna amningsperiod, är det troligt att det kommit in bakterier utifrån? Eller kan det vara det att jag blev väldigt nedkyld i ett regn på fredagen?
Så jag undrar om det finns någon med erfarenhet av detta? När kan jag förvänta mig att det vänder? Fick en kur om tio dagar. Funderar vad det beror på, har haft såriga bröst till och från hela denna amningsperiod, är det troligt att det kommit in bakterier utifrån? Eller kan det vara det att jag blev väldigt nedkyld i ett regn på fredagen?