Lutten
Trådstartare
Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat ha örhänge i en kortare tid och nu upp till en vecka, sedan börjar ena piercingen vätska sig och klia lite. Plockar då ur örhänget och låter det vara en vecka eller mer. När det inte längre är irriterat sätter jag åter i örhänge, men så börjar det om. De sista två gångerna har jag lagt märke till att lymfan vid käken svullnar lite, denna svullnad minskar efter några dagar utan piercing. Det är alltid samma öra, aldrig några problem med det andra örat. Spritar örhänget innan jag sätter i det igen.
Någon som varit med om liknande? Vågar man fortsätta ha örhängen? Har det någon betydelse vilket material de är gjorda av? Vart kan man få reda på mer om piercing? Har ju inte behövt tänka på detta under de 30 år jag haft dem och är inte så insatt.
Gillar ju min piercing, är det enda jag "piffar till" mig med då smink aldrig intresserat mig.
Någon som varit med om liknande? Vågar man fortsätta ha örhängen? Har det någon betydelse vilket material de är gjorda av? Vart kan man få reda på mer om piercing? Har ju inte behövt tänka på detta under de 30 år jag haft dem och är inte så insatt.
Gillar ju min piercing, är det enda jag "piffar till" mig med då smink aldrig intresserat mig.