M
Minni
Mitt sto fölade 7/5, allt gick bra MEN efterbörden släppte inte förrän efter 7 timmar. Efter tre dagar fick stoet feber (38,9) och sattes in på sulfa, är feberfri nu (var det redan efter 1 dygn)och det rinner inget nu. Pratade med hingststationen då jag är rädd att det kan bli svårt att få henne dräktig iår, och de gjorde mej ju inte lugnare precis. Har valt en hingst som det är språngavgift på (Cuper) och har tänkt att betäcka på 30-dagarsbrunsten om det ser bra ut. Men nu funderar jag på om jag istället skulle ta en hingst med dräktighetsavgift på (tex någon av Flyinges), men ingen av deras lockar mer än Cuper faktiskt... Cuper har desutom fått alla ston dräktiga på första försöket än så länge så han ser ut att ha bra spemakvalitet.
Hur hade ni gjort? Det känns INTE kul att byta hingst, men inte att betala en massa språngavgifter om hon inte tar sig heller...
Hon är egentligen en riktig ´"frögurka", detta blir föl nr 5 och med de andra fyra har hon tagit sig på första försöket...
Kanske inte ska ta ut bekymmer i förskott, men jag vill gärna vara förberedd på det värsta typ...
Hur hade ni gjort? Det känns INTE kul att byta hingst, men inte att betala en massa språngavgifter om hon inte tar sig heller...
Hon är egentligen en riktig ´"frögurka", detta blir föl nr 5 och med de andra fyra har hon tagit sig på första försöket...
Kanske inte ska ta ut bekymmer i förskott, men jag vill gärna vara förberedd på det värsta typ...