Jag fick läsglasögon när jag var 32 efter att ha behövt länge, men vilken revolution det var att kunna läsa igen
Nu kan jag dock inte läsa böcker eller mycket text längre. Och i min värld ska böcker läsas, inte lyssnas på så det blir ju inte alls så mycket böcker för min del som tidigare. Livet blir fattigare på så många punkter när något blir sämre.
Kortläsare är ju en grej också, det finns så många olika sorter ute i affärerna. Jag ser inte knapparna, men kan min kod och vet ungefär var knapparna är. Nu när jag var på Apoteket senast var det en ny och när jag skulle trycka in koden var knapparna inte riktigt upphöjda från varandra=svårt att känna skillnad från en knapp till en annan. De man känner tydlig skillnad på är ju de bästa-jag kan som sagt min kod och vet hur knappar sitter så att känna skillnad är ju en ypperlig grej, så varför ta bort en sådan sak?
Men jag trycker också på min spis utifrån vad jag tror, ibland blir det fel, men då får jag börja om
Jag använder glasögonen jag har till datorn, de är gjorda för ett avstånd på 60 cm har jag för mig, läsglasögonen är för kortare avstånd ju, och så har jag förstoringsglas samt en pebbles. Båda väl använda
Älskar min pebbles!
Visa bifogad fil 119385