Inbakadfläta ist för knoppar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

_otursbarn_

får man ha det på dressyr..
ska ju ev ha en arabpå foder och vill inte rycka den långa fin manen :love:

nämen en arab, mkt bra hästar det där ;)
och du gör helt rätt, en arab ska ha lång man!

man kan göra "nät" om manen inte är för tjock.

ja hoppar jag får han nu då! :D

klar dom ska ha låång men.. men bara den är ren och välvårdad :)

nje uh inte nät.. ( om du menar ett sånt som en del westernryttare har). Det passar ju inte på en dressyrtävling eller? :p

jag har haft det förr. typ klubb o så kvittar det ju.
fast högre så är inbakad fläta snyggast.

hmm..jag har oxå en med lång man nu..och pannlugg ner till nosen. vet inte vad jag ska hitta på

Det finns inget i TR som säger att du måste ha flätad man alls eller hur den ska var flätad om den är det. Det som står r att man inte får ha utsmyckning i manen som roseter och liknande. Inbakad fläta är jätte snyggt så gör du en sån.

Sv: Inbakadfläta ist för knoppar?

hej vet du hur man gör ett nät i hästens man tacksam för svar ska på tävling med min egna lilla pålle snart vill att han ska vara extra snygg då:bump:

;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
601
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
880
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10