Inbakad fläta!

Anna

Trådstartare
Jättebarnslig fråga - men - hur får man till en fin inbakad fläta? Jag tycker att det är så himla fint med en snygg inbakad fläta och själva flätandet är inget problem, men det ser så dumt ut uppe på huvudet!

Jag tycker att jag drar åt så mycket jag kan men det ser ändå löst och tråkigt ut.

Tips från Bukeoraklen?
 
Sv: Inbakad fläta!

Själv tycker jag att det är snyggare med lösa slarviga flätor, så jag skulle nog slarva till det lite extra.
Men annars är det bara träning som gäller.
Testa att starta flätan längre ner eller längre upp och se om det blir någon skillnad.
 
Sv: Inbakad fläta!

Prova att fläta med lätt fuktigt hår, det glider inte iväg så lätt då och är lättare att dra åt ordentligt.
 
Sv: Inbakad fläta!

Nu var det länge sen jag gjorde det, men jag har för mig att det viktigaste var om man tog håret som skulle bakas in ovanför flät-stället eller under flät-stället. På din beskrivning låter det som om du ska försöka att ta mer hår innan du börjar fläta och sen försöka börja flätan längre upp på huvudet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 269
Senast: Grazing
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 650
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp