Inaktiv kisse!

sthu

Trådstartare
Min katt är väldigt slö.
Det är förmodligen lite av ett personlighetsdrag, men jag vill ändå aktivera henne lite.

Det är en femårig katthemskatt, förmodligen perserkorsning. Hon leker lite grann med snören om man är med och viftar, men ingenting på egen hand. Eller ja, ibland leker hon med skor ute i hallen eller med dörrmattan, men inte speciellt mycket.

Jag har köpt lite leksaker, myntamöss och sånt, men hon bryr sig inte om dem. Fick en aktiveringsboll, en sån man lägger godis i som trillar ut när bollen sullar, i julklapp men har ännu inte fått henne att använda den.
Jag klickertränar lite grann, men hon är så ointresserad av mat och godis!

Tips på vad man kan göra? Hon kommer bli tjock om hon inte gör något annat än äta och sova!

Sv: Inaktiv kisse!

Vänja vid kattsele och gå ut och promenera?
Laserpekare är annars ett hett tips, eller kattkompis.

Vi är ute och går emellanåt, och ibland är hon i löplina (under uppsikt, givetvis). Men nu när det är kallt vill hon inte följa med ut mer än till verandan..

Hon går inte ihop med andra katter. Följer med till en kompis ibland om helgerna, där bor det en liten kattunge. Min katt ligger och fräser åt honom hela kvällen, vill helst vara ifred i en garderob någonstans..

Laserpekare kan vi testa! Fast med tanke på hennes vanliga reaktioner på saker och ting misstänker jag att det kommer komma till bäst användning vid kvällsryck :D

Angående att din katt inte gillar andra katter så tror jag att hon mycket väl kan gå ihop med en kattunge på hemmaplan då det för de flesta katter är ganska stressande att förflytta sig utanför hemmet (och även träffa en annan katt uppepå det). Då är de inte på något vidare vänskapligt humör direkt. ;)
De flesta katter som möter andra katter gör det sällan särskilt konfrontationsfritt öht, det är mer regel än undantag att det blir fräs och tassviftande och det kan hålla i sig i veckor innan den nya familjemedlemmen är accepterad och blir en rolig lekkamrat istället. :)
Säger inte att du måste skaffa en kattkompis men vill bara inte att du ska anta att din katt inte går ihop med andra katter om du bara baserar det på de situationerna, men det kanske du inte gör? :)

Njaa, lillkatt har varit här med men det slutade med att storkatt låg och tryckte i ett hörn under sängen.. Hon går inte alls bra ihop med andra katter. Skulle kanske funka om man hade kattunge en längre tid, men det är inget jag vill prova i dagsläget. Kanske när jag blir stor, har pluggat klart här på SLU och flyttar vidare mot nya äventyr!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka