Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, har läst det tidigare och tycker att det är mycket intressant.Jag gissar att du kommer att få en hel del svar från andra angående detta. Jag vill bara lägga in lite skrivet om detta (med referenser). Tycker det är vettigt och något att ha i minne vid träning av impulskontroll.
http://www.dogeductus.se/sjalvkontroll-vad-kostar-det/
Här finns ett helt poddavsnitt om impulskontroll:
https://itunes.apple.com/se/podcast/apport-hundskola/id1088888057?mt=2&i=366644567
Jag skulle säga att framgången inte bara beror på träning, utan också på hundens egenskaper.Tack så mycket, ska försöka lyssna på den imorgon.
Kanske ska tillägga att det inte är impulskontroll vid exempelvis att ligga på en filt utan mer för när det dyker upp saker snabbt på promenaden, så som harar och katter jag är ute efter.
Jag skulle säga att framgången inte bara beror på träning, utan också på hundens egenskaper.
Jag jobbar väldigt mycket med impulskontroll med min tik. Det är mycket omvänt lockande och förbudsövningar, dvs att hon inte får ta belöning hur som helst utan måste vänta på kommando. Går utmärkt att kombinera med kontaktövningar om man vill.
Jag anser att det allra viktigaste är att man får in självbehärskning i varje belöning. Min tik som har usel impulskontroll får ALDRIG ta någon form av belöning utan att behärska sig först, oavsett om det är godis eller leksak.
Fast det är skillnad på högtempererad och reaktionssnabb och att ha dålig imoulskontroll.Varför
Jag har också en högtempererad och reaktionssnabb hund, men lägger absolut noll kontroll på belöningarna. Behärska sig får hunden göra under momenten. När belöningen kommer fram är det fullkomlig explosion.
Jag skulle aldrig låta min hund härja fritt med belöningar heller. Det finns klara regler kring belöningar precis som runt annat.Varför
Jag har också en högtempererad och reaktionssnabb hund, men lägger absolut noll kontroll på belöningarna. Behärska sig får hunden göra under momenten. När belöningen kommer fram är det fullkomlig explosion.