Impullsköpt en Grand danois!!HJÄLP!

Sv: Impullsköpt en Grand danois!!HJÄLP!

Min stora vovve heter Embla!

Jag har aldrig tänkt på att spy när jag kallar på henne :confused:

Mamba, är väl ok, men är det inte lite "kondom-varning" på det :p

Arwen är jättefint, det röstar jag på! Vill inte ha massa andra Embla hundar på buke !!:bump: (obs skoj)

hi hi...jo lite kådis varning är det ju på mamba det har du rätt i:p . Embla tycker jag med är fint, men det kan vi ju inte ha nu när din vovve heter det ;) Min man röstar starkt för Indra och då han är hemma med valpis hela dan i dag mistänker jag att han kör en kupp och kallar henne för det hela dagen så hon lystar till det när jag kommer hem :crazy: själv tycker jag det kunder vara roligt om hon hette Pyret:angel:

Senast ändrad av en moderator:

Hi hi...myran var gulligt :p

Namnförslag: Myrra :)

INDRA, är supersnyggt! :idea:
Får nog ställa mig på din mans sida :p

Lycka till med valpen !! Hon är ju underbart söt!
(hoppas på fler bilder!)

Jo jag skulle nog kunna leva med Indra :) Fler bilder kommer i eftermiddag!

Min stora vovve heter Embla!

Jag har aldrig tänkt på att spy när jag kallar på henne :confused:

Mamba, är väl ok, men är det inte lite "kondom-varning" på det :p

Arwen är jättefint, det röstar jag på! Vill inte ha massa andra Embla hundar på buke !!:bump: (obs skoj)

Haha nej men jag förknippar Embla med spyor från när jag jobbade på hunddagis,och där fanns det en embla,en dag så spydde hon så himla vackert på golvet,och en av personalen "skrek till" "men Eeeeeem-blaaaaa(h) " och just det dära "blaaaa" lät som Bläää typ,svårt att förklara-det är ngt man måste få uppleva live:p

Så efter det har jag haft lite svårt för namnet embla hehe:angel:

Mamba förknippar jag ihop med Kill Bill filmerna;)
"The black Mamba",bortsett fårn att TS's hund inte är svart,men vad gör det? passar bra ändå hihi...

Senast ändrad:

Vilken kennel kommer valpen ifrån, PM:a gärna om du inte vill skriva här. /C

Om ni inte redan har bestämt ett namn tycker jag SAMBA skulle vara fint på henne! :bump:

Blir fruktansvärt avundsjuk på alla grand danois ägare.. Dom är ju såå härliga :love: :love:

Men såå söt. Vad kommer hon ifrån för kennel? Hade dom fler kvar?

Himla söt ju :D

Tack alla för alla namnförslag! Valpis är nu döpt och namnet blev INDRA (min man som fick bestämma den här gången:angel: händer ju inte allt för ofta:p )

Här kommer lite fler bilder på lillan!:love: :love: :love:

8693465.jpg

8693469.jpg

8693473.jpg

8693475.jpg

8693467.jpg

(Inga super bra bilder men valpis har lite svårt att sitta stiil och gör hon det så sover hon:crazy: )

Tack alla för alla namnförslag! Valpis är nu döpt och namnet blev INDRA (min man som fick bestämma den här gången:angel: händer ju inte allt för ofta:p )

Här kommer lite fler bilder på lillan!:love: :love: :love:

8693465.jpg

8693469.jpg

8693473.jpg

8693475.jpg

8693467.jpg

(Inga super bra bilder men valpis har lite svårt att sitta stiil och gör hon det så sover hon:crazy: )

Hon är ju bara för söt :love: Kul att det blev ett av mina förslag :) Det kommer nog passa henne :D

ÅÅÅÅÅ vill ju oxå ha!!!!
Jag ska också köpa mig en grandis... men jag har fått gått med på att köpa mig en dobbis först... (sambon) men sen ska jag få min favvo hund som är GD då...

Guuud så jäkla söt hon va alltså!!! Indra blir väl ett kanon namn till en sån söt..:love: :love: :love:

Indra är fint, men det är namnet på en manlig Indisk Gud:idea:

Indra är en av de viktigaste gudarna i indisk mytologi. Han tillhör de s k vediska gudarna.
Liksom många andra mäktiga gudar var Indra ursprungligen en stormgud som förknippades med åskan och sades förgöra monster (i första hand Vritra) och färdas över himlen i en vagn. Indra tillbads också som regngud. Han beskrivs som rödhårig. Allt detta sammantaget gör att han troligen har samma mytologiska ursprung som Tor i Nordisk mytologi (se indoeuropéer).

Tack för upplysningen! Jag visste att det var en Indisk Gud men inte att det var en manlig sådan:crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Något har hänt med min äldsta jycke, hennes beteende gör mig så frustrerad! Allt började med att jag trodde att hon plötsligt tappat...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: lady_vip
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V