Iszka
Trådstartare
Jag har hittat en annons på en häst som är 14 år och importerades från Danmark för ca. 1 månad sedan till ett mindre försäljningsstall. Jag har tidigare enbart köpt häst från privatpersoner, så har ingen erfarenhet av försäljningsstall, men det känns lite vanskligt när det inte finns någon information om skadehistorik, tidigare ägare, varför hästen såldes i första taget osv. Hästen beskrivs som väldigt trevlig, lugn och helt utan olater, men jag har svårt att tro att man hinner skaffa sig en helt korrekt bild av en häst man endast ridit i några veckor (samtidigt förstår jag att det är så försäljningsstall gör sin förtjänst). Eller tänker jag helt fel? Är det någon som har erfarenheter av försäljningsstall i kombination av importerade hästar från tex Danmark? Eller bara försäljningsstall överhuvudtaget? Ska väl tillägga att det är en hobbyhäst det rör sig om, ingen tävlingshäst.
Jag är mest rädd för att hästen varit med om så mycket förändring på kort tid att den är helt "förlamad" och därför sköter sig bra, och att alla olater kommer fram sen när den är trygg så att probridningen känns jättebra också blir det bara pannkaka hemma sen självklart är det naturligt för hästen att reagera vid en flytt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar
Jättetacksam för svar!
Jag är mest rädd för att hästen varit med om så mycket förändring på kort tid att den är helt "förlamad" och därför sköter sig bra, och att alla olater kommer fram sen när den är trygg så att probridningen känns jättebra också blir det bara pannkaka hemma sen självklart är det naturligt för hästen att reagera vid en flytt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar
Jättetacksam för svar!