Sv: Importerad galoppör
hohinn skrev:
Tack tack. nu klarnade det lite
tror inte han är startad på Irland, hittade honom inte på de sidorna jag fick tips om. Han heter Dios del Viento.
är det någon som vet något om Midhish, Sable Royale och Real Value? Var de något duktiga?
Midhish själv känner jag inte till om han var framstående men hans pappa Green Desert vann gr 1 löp vilket är bra, och farfar Danzig anses vara en av de större hingstarna, även i andra generationen, dvs som morfars och farfarshingst.
På mammans sida har han Habitat som morfar, också en mycket känd hingst liksom fadern Sir Gaylord, halvbror till Secretariat. Sir Gaylord var kanske inte lika mycket legend som Secretariat som galopphäst, men ändå mycket, mycket bra. Han har också lämnat många bra avkommor och barnbarn.
Kom till Frankrike på 70-talet som avelshingst och har många franska avkommor, bla.
Är Midhish din hästs pappa?
Sable Royale är det mamman? Känner inte till henne men hennes morfar Court Martial var ju också en mycket bra avelshingst men många bra avkommor. Mormors far är Royal Charger en ganska vanlig linje´, som väl anses bra.
Real Values bakgrund ser lite ovanligare ut i mina ögon, känner inte till dem annat än lite längre bakåt. Det är en amerikansk hingst, men inte någon jag har hört eller läst något särskilt om. Men det säger inte mycket :smirk: kanske känner någon annan till mer. Det är inte någon av de stora stjärnorna i alla fall i de närmaste generationerna.
Lite längre bak finns Rough´n Tumble som har många avkommor varav en del var mycket bra, samt Rockefella e Hyperion (mycket känd) Rockefella stod i England och många enegelska hästar har honom i stammen. Det är allt jag kan säga om deras stam.