importera från storbrittanien

ragge

Trådstartare
Min pojkvän och jag och våra 2 kissar flyttade från Sverige i november, dom har pass och chip mm. men har hört någonstans att sverige har andra lagar vad gäller tiden mellan rabiessprutan(sista) och blodprovet.
Dom fick sista rabiessprutan 4/10-05, och blodprovet blev godkänt 8/11 för att ta sig in i storbrittanien.
När vi ska åka hem med dom igen behöver dom nytt blodprov?
Vad mer ska ges vid resa?(typ maskmedel mm.):confused: :confused:

Sv: importera från storbrittanien

För import till sverige från rabiessmittat land ska man ta titerprovet 120 dagar efter vaccinationen, men jag är inte säker på att det krävs någon sådan för att ta in katt från Storbritannien, de är ju rabiesfria. Storbritannien kräver dock rabiesvaccinering oavsett vilket land man tar in från, de anser sig vara "mer" rabiesfria än oss, eftersom de är en ö.
För övriga införselsregler så kontakta Jordbruksverket och hör!

Inga konstigheter från Storbritannien till Sverige, så länge ni åker direkt mellan länderna. Ta gärna med ett besiktningsintyg på att katten är frisk, men det är inget formellt krav. Pass och id-märkning är det som krävs

Sassy skrev:
Inga konstigheter från Storbritannien till Sverige, så länge ni åker direkt mellan länderna. Ta gärna med ett besiktningsintyg på att katten är frisk, men det är inget formellt krav. Pass och id-märkning är det som krävs
man behöver alltså inte avmaska eller ge nåt annat 24 timmar innan?

Liknande trådar

X
Hästvård Jag vet att det är något som inte står rätt till hos min häst, men vad som är fel, vet jag inte. :confused: Stackars min lilla...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 258
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar