Sv: Importer tar över på svenska ridskolor
Men det är ju också så att det som är det sämsta för mig, det kan ju mkt väl vara det bästa för ngn annan. I allafall om man inte talar om hästar tänkt för svår klass.
Jag vet en häst som vinner 1,30 med en ryttare och inte kommer runt en bana med en annan. I det fallet var den ryttare som rider 1,30 den skickligaste ryttaren med erfarenhet tom svår hopp, men jag vet ett "omvänt" exempel också. En häst som svårklassryttare varken skulle våga eller tro på gick högre än MAX 1,30 hopp gick hos ny ägare (som inte ens kunde rida hästen i rätt form på provridningen) 1,40 med placering, och dessutom fälttävlan i samma klass som SM. Så i det sistnämnda så var ju en medelmåttig häst plötsligt ett svårklassämne när den kom
till en "sämre" ryttare!
Och som du säger så kan ju det sämre vara mkt väl gott nog hos ngn annan med inte alls lika höga krav på prestation. Jag själv har tex haft en häst med kapacitet för både svår hoppning och dressyr (sagt av ryttare på svårklassnivå). Han var för mig omöjlig att manövrera till slut = helt värdelös för mig. Nu har jag en häst med låååångt ifrån den kapaciteten, men den är inte till salu för miljoner! Den hästen är precis vad jag vill ha, jag har kul och jag får rosetter!