Import av dräktigt sto?

Noa

Trådstartare
Hur går det till när man köper häst från Danmark? Hur bär jag mig åt och vad bör jag tänka på? Hur fungerar det med fölet som förhoppningsvis föds nästa år? Berätta allt ni vet!!

Ytterst tacksam för svar! :bow:

Sv: Import av dräktigt sto?

Hej!!! När jag köpte häst i danmark skötte försäljaren alla papper och kontaktade olika myndigheter, så det fungerade mycket smidigt jag fick även hjälp med lastbil och det blev billigare än om jag själv skulle åka och hämta henne, jag hämtade henne på åby travet. Det går mycket transporter mellan danmark och sverige så det är något jag kan rekomendera. Med anledning av fölet så är det du som står som uppfödare på det när det är fött mvh Moe

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 629
Senast: Freazer
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
604
Senast: MiaMia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka