Imponerad på tävling

Tassa

Trådstartare
Var och tittade på islandshästtävlingar idag.
Och vad duktiga alla är, tölt på lång tygel är inte det svårt???

Sv: Imponerad på tävling

Jo! Eller det beror på vilken häst man har :p Med min är det ganska lätt... haha, nu vågar jag inte säga mer, ska tävla imorgon *viskeplig* ;)

Nje eller jag vet inte. Jag tycker att egentligen borde det inte vara så svårt för jag tycker ändå att hästen ska bära sig själv, lång tygel eller inte!

jo, jag tycker också att hästen ska kunna bära sig själv i tölten utan korta tygler, men när jag red på islandshästridskola så började hästarna att trava om man längde tyglarna. Fast det kanske beror mycket på sittsen också?!

Det kan nog bero på sitsen, men då kanske hästarna blev framtunga och tappade bakdelen. Nej jag är inget proffs så jag vet faktikst inte :D

Stormur Vår? (Inte för att det har något med tråden att göra, men jag skall dit och titta. Kanske inte imorn, men på söndag iaf :D)

Oja! Töltridning sitter mycket i sätet och skänkeln - inte i handen! Men på ridskola är det ju absolut enklast om hästarna lär sig att får de lång tygel skall de trava, så det kan ju vara lite jobbigare på ridskolehästar än om amn har en egen häst att träna detta på.

/Malin

Japp, Stormur Vår ;) Får hoppas jag kommer till final då så du får se mig :p Men har på känn att det inte kommer gå nå bra... =/

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
757
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Han är bäst i världen i tölt med lös tygel. Máni Hilmarsson knep guldet på Islandshäst-VM i Holland, där Sverige visade framfötterna i...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30