Imorrn åker Rocky till himlen.

Sv: Imorrn åker Rocky till himlen.

Okej påhopp för vad ?

Jag har också valt att låta min bamseman somna in, han var konstant rädd för allt, han bet folk och han mådde dåligt .

Jag fick lite påhopp i tråden jag skapade men dom flesta förstod och stödde mitt beslut när dom fick mer information.

Därför att det är just det som hänt..

Rocky bet ett barn och får det säkert bättre uppe i himlen än hos oss, sina ägare eller någon annan. Han har en mycket dålig bakgrund och är en osäker hund. Synd om hunden och för människorna som kan bli bitna. Men det var ett lätt men otroligt jobbigt beslut att låta honom somna in imorrn, en hund som biter utan att ens blivit provocerad är inte frisk.

Varför skulle du bli påhoppad för det för?
Tycker att du gjort ett klokt val.
Det är inte synd om en död hund, men det är synd om en hund som mår dåligt psykiskt

Man vet aldrig.. Buke är buke..

Jo precis. Rocky lider inte av att få en spruta och sedan vara lycklig, han lider av att vara instängd när det kommer människor eller gå runt med munkorg, det är inget hundliv.

Det är tur att vi har lilla Rajja kvar.

Att du/ni tar ert ansvar för en hund som är farlig och opålitlig är inget du bör bli påhoppad för, och skulle du nu bli det så är det säkert från okunnigt folk.
Tycker att ni tar ett klokt beslut genom att ta bort en sådan hund, den mår säkert inte själv bra psykiskt och en avliden hund lider Inte.

Visst är det oerhört tråkigt och svårt att ta bort sin hund-eller djur öht, men man måste tänka på både sin egen och andras säkerhet samt hundens eget bästa.

Jag beklagar verkligen.

Då ska du göra som du känner, ingen på buke känner till situationen och kan avgöra vad som är rätt eller fel.

Stöttande kram

Mamma och jag har gråtit hela dagen. Det är jobbigast för mamma men jag känner ju också väldigt mycket för hunden. Jag ska inte följa med imorrn. Ska ta en himla massa bilder som jag kan lägga in sedan. Men att följa med och säga hej då det orkar jag verkligen inte. Det är för många djur som försvunnit för mig nu på kort tid.

Tack för alla stöttande ord..

Tycker att ni gjorde alldeles rätt..... Jag har själv avlivat en hund för att han bet min sambo i läppen. Sådana hundar har det bättre vid regnbågsbron.

Skickar massor av stöttekramar

Ja det var säkert det bästa att avliva hunden.
Däremot tycker jag att folk måste vara mer kritiska när det gäller den egna kompetensen att ta hand om felhanterade hundar, det räcker inte att vilja väl.
PL

Jag håller med postade svar i den här tråden.
Klokt och starkt beslut!
*skickar tröstkramar*

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 082
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 951
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka