Imorn åker skorna på?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Little_Cowgirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 723
L

Little_Cowgirl

Hmmm... Finns redan många trådar på detta ämne, jag vet.. :o Men skriver min lilla tråd ändå o ser om nån vill svara igen typ.. :)

Drog av hästen dojorna för 3,5 veckor sedan för att se hur det skulle gå, han har varit barfota på vintern förut, hos en annan tjej då, bara skrotat i hagen den vintern.

Första veckorna gick rätt hyfsat, han gick försiktigt men verkade inte ha överdrivet ont. Jag kunde rida på ridbanan utan problem o skritta en liten bit på grusvägen.

Men nu efter att det frös på här så har han slitit ner allt han hade att gå på i fram o verkar inte bekväm alls utan skor längre.. Så tänkte sko runt om med snösulor o allt imorn.

Har funderat lite på att köpa boaboots att ha ifram men vet inte... Känns tryggast på nåt sätt att slå på dojor igen.

Vad har ni andra för erfarenheter? Vilket tycker ni är bäst?

Jag ska ha 4 broddhål i varje sko för jag tror det blir bättre balans lixom än bara 2 brodd bak. Vilket har ni? 2 el 4 hål och hur funkar det?

Sv: Imorn åker skorna på?

OM jag öht skulle överväga att sätta bara traktbrodd så är en absolut förutsättning att hästen aldrig behöver gå på en hård yta, och hos mig är det inte möjligt, så jag har alltid 4.

Liknande trådar

A
Hästvård Igår broddade jag pålle för första gången i vinter :bump: Han har spatt hö bak, och går därför snett med den hoven. Nu har han hunnit...
Svar
17
· Visningar
2 325
Senast: Atalantha
·
Hästvård Min hovslagare tror jag är galen, förut hade jag en häst som jag var tvungen att ta bort 1 december -08, ett litet sto...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 312
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 715
Hästvård Läste lite i de "verknings" och "barfotatrådar" som uppstår med jämna mellanrum. Det slog mig att det går "mode" i vissa åsikter. Det...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 302
Senast: Miss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka