Imorgon händer det

cirkus

Trådstartare
leksaker check
kattlåda check
klösträd check
kattmat check

kattunge :love::love::love:

förhandlingarna med sambon har väl gått sådär, men en katt blir det och hon kommer imorgon. En liten ragdoll flicka på 12 veckor, fullkomligt bedårande ljuvlig.

Det kommer sluta som vanligt att sambon älskar katten mer än alla andra och att katten dyrkar honom. (precis som det blev med hunden)

Hoppas nu bara att de andra katterna accepterar nykomlingen. De kommer aldrig att älska henne, men de får iaf stå ut med en till kisse. (precis som sambon)

Sv: Imorgon händer det

Det kommer foton... när jag kan ta fram kameran, nu vill hon vara nära och då får det bli så ett tag.

Just nu ligger en lite lätt chockad flicka bredvid mig i soffan. Hon är sockersöt !

Hunden är världens bästa och verkar förstå att lillan är liten, ensam och rädd. Även om hunden också är så nyfiken och intresserad att hon håller på att spricka så har hon en mycket låg profil, vill inte ens komma och ligga på andra sidan, ty den lilla fluffbollen fräser och morrar.

Lillkisse och också stött ihop med husets drottning, huskatten Filippa, och hälsat nos mot nos. Lite småfräsningar men inget värre än så.

Det kommer nog att gå bra detta.

Åh en ragdoll! Världens bästa kattras (inte alls partisk) :love: Var kommer lilltösen ifrån ? vilken färg ? :)

Ah! Blåa bicolor är så fina :love: fast min kille är ju inte så dum han heller men jag skulle nog kunna ha hela huset fullt av raggisar i olika färger och varianter :D Lycka till med lilltösen!

Utöver nakenkatterna så är ragdoll bland de finaste raserna jag vet. Vill göra min katts ögon blåa :angel:

Oooh så roligt :D Ragdoll är ju jättefina :) Här förhandlas det också för fullt! Vill skaffa en kompis till pälsbollen här hemma, men sambon vill vänta :( :cry:

Senast ändrad:

Idag så har hennes fräsreflex släppt när hon ser hunden och plötsligt så ligger de i soffan och myser !!!
Hon spinner som bara den.
Hunden är extremt tålmodig och låter kisse bita i tassar och slicka henne i öronen

Kattungen011.jpg

fc2b9c50.jpg

2c4c28c3.jpg

Jisses vilken sötnos:love::love:

Härlig färg och dom svarta markeringarna på öronen och runt ögonen är jätte fina.

Kattskrälle !!!!

Igår var jag och sambon borta en sväng men barnen var hemma.

När vi kom hem kunde vi inte hitta katten, vi har vänt uppochner på hela huset och letat precis överallt i två timmar och inte minsta spår av kissen. Då inser vi att hon har nog smitit ut, så jag och sonen är ute i till halv två på natten och letar kisse i 15 minusgrader. Men ingen kisse. Obegripligt ! Vi lyser med ficklampan i hopp om att se reflex från ögonen och vi går igenom varenda tänkbart gömställe - till slut ger vi upp och fantiserar ihop de värsta scenarierna med ihjälfrusen kattunge.

Vid halv fem då sonen fortfarande inte har kunnat somna kommer han in till mig och ber att få hunden, då plötsligt kommer lilla kisse spatserande från ingenstans (eller nånstans inomhus)

Sånt är så himla hemskt! Samma sak hände mig när vi precis fått vår pisse! Sprang runt i lägenheten och letade som TOKIGA och kunde inte hitta honom någonstans... Inga dörrar eller fönster öppna, vart fan är kattskrället??? Vi både ropade och "pissade" efter honom men inte ett pip till svar... Då råkade jag av en slump se två små pliriga ögon titta ut genom springan mellan sängkanten och förvaringslådan vi har under sängen! Han måste ha smitit in där när jag skulle ta fram sängkläder och sedan blivit instängd!!! Han hade det så gott så bland lakanen :) Misstänker att han dessutom tyckte det var sagoligt kul att matte och husse letade efter honom! :devil: jävla katt ;)

Ja, vi var helt knäckta - tänk att ha katten inte mer än en vecka och så har den försvunnit.
Men tack och lov så var hon bara sömnig nånstans

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: cili
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Lager
·
Övr. Hund Åh sliter mitt hår! :arghh: Fick hem en 4 månaders boxervalp förra helgen. Super fin och följsam! Uppfödaren har lagt ner mycket tid på...
Svar
13
· Visningar
1 769
Senast: Lampan
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 652
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka