Sv: Immer 359
Har de bara stickelhår så kallas det väl helt enkelt bara stickelhår vet faktiskt inte om det kan vara tex en del av ett rabicanoanlag som inte kommit fram ordentligt, det som är synd är ju att det är väldigt svårt att följa var anlagen kommer ifrån då sådana teckningar inte omnämns i färbeskrivningarna.
Min tex är benämnd som mörkbrun med stickelhår, skunksvansen nämns inte alls tex.
Sedan går det ju även i vågor och syns olika mkt i olika päls, dessutom blir det ofta mer med åren och kan ju därför vara väldigt lite när hästen reggas som ung.
Min har tex snart vit man på hela undersidan av nedre delen av manen, började dyka upp fler och fler vita manstrån 2005 (när hon var 8 år) man tänker inte på det så mkt då hennes man ligger väldigt stilla och det bara är under men häromdagen blev manen nerborstad på fel sida och man såg verkligen att det ökat såg nästan helt vit ut när det låg som överhår. Knepigt nog så har skunkstrecken i svansen faktiskt tvärtom minskat förr lyste de lång väg och var riktigt kraftiga nu är de betydligt smalare.
Ett par bilder från 2005 har faktiskt inga nyare på "teckningen"
Stickelhår (tyvärr sommarpäls då syns de minst blir mkt mer framträdande i vinterpälsen)
Skunksvansen (det är alltså tvärgående band uppe på svansroten som betecknar en skunksvans, vissa kallar de svansar med långt vitt tagel på sidorna skunksvansar men det är de inte har de inte de tvärgående banden så är det ingen "riktig" skunksvans däremot kan de ha även vitt hängande ihop med banden (min hade en del långt innan också men det har som sagt förvunnit))
De vita "stickelhåren" som när kortet togs precis hade börjat dyka upp i manen (nu är den alltså nästan helt vit på undersidan).