Illamående

M

Miss_Fine

Urk o blä!

Var så glad i början att jag inte mådde illa (är i v 10 nu) men för ca 1,5 vecka sedan började det, men inte på morgonen som för "alla andra" utan jag mår piss kvällstid... Föstra kvällarna jag mädde illa hjälpte det att äta lite fil eller några skorpor så lugnade det sig, men nu de sista kvällarna spyr jag konstant och kan inte ens få i mig vatten...
Så nu får jag äta ordetlligt på dan ( så gott de nu går i denna hettan, *pust*) för sedan på kvällen är de kört!

Finns det någon med bra tips?
Funderar på att åka till apoteket och köpa armband för att testa...

Har även svårt att somna på kvällarna eftersom jag mår så fruktansvärt illa!
Sedan morgonen efter känns allt bra igen!

Jag dricker mycket hela dagarna (vatten)och äter bra o regelbundet så jag kan inte se nåågra problem där...

Sv: Illamående

Det därmed morgonillamående är nog högst individuellt. Själv mådde jag som sämst på em/kvällen och natten. Kändes som det hängde ihop med att jag var trött efter en dag på jobbet och då började kräkas ännu mer (kräktes för övrigt dygnet runt första 16 veckorna:()

Åksjuketabletter från apoteket fungerar för en del, seabands som du själv nämde finns det också många som blivit hjälpta av, ingefära sägs ha lindrande effekt på illamående finns som te på hälsokostaffären. För min del fungerade inget av de receptfria utan jag äter denna gång receptbelagt medicin och får iallafall behålla den mesta mat jag stoppar i mig.

Sen var det någon som sa att blir man sugen på något speciellt så ska man äta det för det är mycket troligt att man känner sig bättre om man får det man har sug efter.

Lycka till och tveka inte att be sjukvården om hjälp ifall det blir för jobbigt. Jag genomled hela min förra graviditet i en dimma av spyor. Denna gång har jag medicin och klarar iallafall av vardagen.

samma här... illamåendet kommer när jag är trött, hittils hjälper det att äta lite och sedan vila, tror oxå att man mår bättre om man äter det man har sug efter. hoppas det blir bättre för dig snart! kramis:)

Jag åt åksjuketabletter morgon o kväll för att överhuvudtaget kunna behålla nån mat....

Jag hade vatten och skorpa/kex vid sängen, åt dessa innan jag ens lyfte huvudet från kudden.

Jag hade ALLTID nåt att smaska på i väskan.

Sen lärde man sig styra upp det bättre, viktigt att planera dagen och maten. Äta mindre portioner och oftare...

Sen var mkt av illamåendet halsbränna, slurkade gaviscon mot detta :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 492
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag tog hål i öronen(!) i lördags, med påföljande blodtrycksfall. Inte helt oväntat, då jag varit med om det för snart 10 år sen när jag...
Svar
18
· Visningar
5 642
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
18 809
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?